اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد همدان عنوان کرد

فعالیت 37 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان بهار

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: در حال حاضر 37 کانون فرهنگی و هنری در سطح شهرستان بهار فعالیت می‌کنند و مجوز فعالیت 20 کانون دیگر نیز صادر شده است.

فعالیت 37 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، هادی فیض‌منش صبح امروز در آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و گردهمایی مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بهار اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بازوان قدرتمند ادارات ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها است و باعث رونق فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری در شهرستانها و جذب جوانان به فعالیت‌های مطلوب و دین‌مدارانه می‌شوند.  

وی اضافه کرد: در حال حاضر 37 کانون در سطح شهرستان بهار فعالیت می‌کنند و مجوز فعالیت 20 کانون دیگر نیز در این شهرستان صادر شده که امسال شروع به کار خواهند کرد تا برنامه‌های متنوعی ارائه دهند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: به هر کانون 400 هزار تومان تا پایان سال پرداخت می‌شود تا کانون‌ها بتوانند برنامه‌های خود را با قوت ادامه دهند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد باید برنامه‌های مختلفی را اعم از تفسیر موضوعی، مسابقات مختلف قرآنی، آموزش احکام، سخنرانی را در اولویت اجرا قرار دهند. 

فیض‌منش تصریح کرد: گردهمایی‌های مسئولین کانون‌ها با هدف افزایش سطح آگاهی آنان با موضوعات و مفاهیم اجتماعی، فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی از برگزاری برنامه‌های مختلف و متنوع اعم از نشست‌های تخصصی، مولودی‌خوانی، سرود، موسیقی، تواشیح و برنامه‌های متنوع فرهنگی،‌ ورزشی به مناسبت ایام شعبانیه خبر داد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از عطرافشانی، غبارروبی و نظافت مساجد و اماکن معنوی در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه با همکاری ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد، تمام کانون‌های فرهنگی، هنری استان با برنامه‌های مختلف به استقبال این ماه شریف می‌روند.

وی به برنامه‌های کانون مساجد استان اشاره کرد و گفت: کارگاه تربیت مربی، عفاف و حجاب، کارگاه آموزشی آشنایی با فضای مجازی، اجرای طرح قرآنی1447، حمایت از گروه‌های نمایشی، تولید و تربیت گروه‌های سرود، عرضه و حمایت از تولیدات هنری از برنامه‌های این نهاد فرهنگی و مذهبی است.

فیض‌منش حمایت از کلاس‌های پیش دبستانی قرآنی، برگزاری دوره‌های روانشناسی دینی در مساجد، مشاوره‌های ازدواج و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری اردوی اندیشه‌های آسمانی در مشهد مقدس و حمایت و تشکیل هسته‌های پژوهشی را از دیگر برنامه عنوان کرد. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهار گفت: تمایل و علاقه جوانان و نوجوانان بهار به برنامه‌های مذهبی و فرهنگی مساجد بسیار زیاد بوده، از این رو باید برنامه‌های متناسب با سنین مختلف در کانون‌های مساجد برنامه‌ریزی و اجرا شود.

فتح‌الله ضابطی اضافه کرد: نشر ارزش‌های دینی در بین جوانان موثر و مفید بوده و جایگاه دین و مسجد و نقش آن‌ها از طریق آموزش در احیای ارزش‌ها و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از کارکردهای مؤثر این پایگاه اسلامی است.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب کانون‌های فرهنگی هنری اعلام برنامه‌های اوقات فراغت است و کانون‌ها و مساجد باید در این میدان ورود جدی پیدا کنند و در مقابل برنامه‌های دشمن بایستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهار یادآور شد: اوقات فراغت بهانه خوبی است تا مساجد در این زمینه‌ها با توجه به فرصت مناسبی که در تعطیلات تابستان است برنامه‌های خوبی را داشته باشند که یکی از این برنامه‌ها طرحی با عنوان مشکات است.

وی بیان کرد: این برنامه با سه موضوع قرآن، احکام و عقاید و به مدت سه سال است که اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2499/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول