اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی همدان خبر داد

پرداخت اعتبار یک میلیون تومانی به کانون‌های مساجد/ ایجاد 20 کانون مسجد

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از پرداخت یک میلیون تومان به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت: امسال 20 کانون فرهنگی و هنری مسجد در استان ایجاد می‌شود.

پرداخت اعتبار یک میلیون تومانی به کانون‌های مساجد/ ایجاد 20 کانون مسجد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، هادی فیض‌منش ظهر امروز در آیین افتتاحیه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی مساجد در تویسرکان، مساجد را محور بنیادی وحدت و همدلی اقشار جامعه خواند و اظهار داشت: مسجد از صدر اسلام مرکزی استراتژیک برای اتحاد مردم بوده است.

وی مسجد را بهترین و امن‌ترین پایگاه برای رشد اندیشه‌های الهی در وجود نسل نوجوان و جوان دانست و تصریح کرد: مسئولان کانون باید با اخلاق حسنه و احترام بیشتر نسل جدید را جذب مساجد کنند.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تأکید کرد: برنامه‌ها و کارکرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به نحوی باشد که جوانان و نوجوانان جذب مسجد شوند.

وی مدارا با مردم را شاه‌کلید حل مشکلات دانست و تصریح کرد: اگر اهل مدارا نباشیم، هرگز اقدامات کانون در هیچ حوزه‌ای تاثیرگذار نخواهد بود.

فیض‌منش افزود: همه مدیران کانون باید مدارا با اقشار مختلف مردم را در درون خود نهادینه کنند چراکه بچه‌های مسجد از  رفتار و منش آنها الگوبرداری می‌کنند.

وی دیگر پارامتر اثرگذار در عملکرد کانون‌ها را داشتن تفکر مسجدمحوری دانست و تأکید کرد: اعتقاد به مسجد نقش اساسی در موفقیت و تاثیرگذاری بر نسل جوان دارد.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خطاب به مسئولان کانون‌های مساجد تویسرکان گفت: توجه به سبک زندگی و منویات مقام معظم رهبری، الگوسازی براساس دین مبین اسلام و بومی‌سازی برنامه‌ها در سرفصل‌ کاری کانون‌های مساجد قرار گیرد.

وی از راه‌اندازی دومین خانه دیجیتال در تویسرکان خبر داد و تصریح کرد: یکی از آسیب‌هایی که نسل جوان ما را تهدید می‌کند بازی‌های کامپیوتری است به همین منظور با ایجاد این مراکز امکانات و برنامه‌های مفید تفریحی به‌روز برای استفاده این قشر از جامعه مهیا می‌شود.

فیض‌منش از برگزاری دوره آموزش اندیشه‌های آسمانی برای کانون‌های استان خبر داد و گفت: کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف به ویژه فضای مجازی با صلاحدید مسئولان برای این مراکز برپا می‌شود.

وی آموزش کتابداران، توسعه فرهنگی کتابخوانی، ساماندهی و نظارت بر کتابخانه‌ها، آموزش مدیران، کنگره نخبگان روستایی، حمایت از طرح‌های روستایی و طرح‌های فاخر محلات را از برنامه‌های اجرایی برای کانون‌ها در سال جاری عنوان کرد.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت یک میلیون تومان اعتبار به صورت نقدی و غیر نقدی به شرط امضای تفاهم‌نامه و ارائه گزارش کار مفید در سال جاری به کانون‌های فرهنگی و اجتماعی خبر داد.

وی با اشاره به دریافت مجوز افزایش کانون‌های مساجد استان، گفت: سال جاری 20 کانون فرهنگی و هنری مساجد به مجموع کانون‌های استان همدان اضافه می‌شود.

انتهای پیام/89010/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول