اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

هیئت امنای مساجد رعایت حال همسایه‌ها را بکنند

امام جمعه کوهبنان گفت: هیئت امنای مساجد باید رعایت حال همسایه‌های مساجد در ماه مبارک رمضان را داشته باشند و با بلند کردن صدای بلندگوها برای آنها ایجاد مزاحمت نکنند.

هیئت امنای مساجد رعایت حال همسایه‌ها را بکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان،‌ حجت‌الاسلام‌ عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهبنان با اشاره به نام‌های ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این ایام همراه با برکت‌، رحمت و مغفرت آمده است، چرا که اول ماه رمضان رحمت‌، میانه‌ آن مغفرت و پایان آن دوری از آتش جهنم است.

وی با استناد به آیات و روایات وارد شده در مورد ماه مبارک رمضان، گفت: خداوند متعال در قرآن مجید فقط  از یک ماه نام به میان آورده ‌و این ‌ماه را برای رسیدن انسان به تقوای الهی قرار داده است‌.

صالح‌نیا ابراز داشت: گروهی از روزه‌داران‌ در این ماه ‌فقط گرسنگی و تشنگی نصیبشان می‌شود و گروهی تمام اعضا و جوارح‌شان روزه است و در این حالت حد و مقررات الهی را رعایت می‌کنند که چنین روزه‌ای انسان را در کسب تقوای الهی کمک می‌کند.

وی سپس با استناد به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) افزود: ایشان فرمودند، «هر مؤمنی که ماه رمضان را روزه بگیرد و آن را تقدیم خداوند کند، خداوند مال حرام و گوشت حرام را از جسمش می‌زداید و او را به رحمت واسعه الهی نزدیک می‌کند؛ در حالی که خداوند متعال شدت و سختی‌های مرگ را بر او آسان‌ و او را وارد بهشت کرده و وی را از میوه‌های بهشتی بهره‌مند می‌سازد».

صالح‌نیا در بخش دیگری از خطبه‌های نماز این هفته کوهبنان به مهم‌ترین مناسبت‌های هفته از جمله روز حجاب و عفاف‌، سالروز حمله سربازان رضا‌خان به مسجد گوهر‌شاد و کشتار جمعی از مردم بی‌گناه‌، کشف توطئه کوتای آمریکایی پادگان شهید نوژه همدان در سال 59 اشاره کرد‌.

وی به 23 تیرماه حماسه همبستگی ملی در دفاع از ارکان مقدس نظام و رهبری و پایان دادن به آشوب اخلال‌گران در سال 78‌، گشایش نخستین مجلس خبرگان رهبری در سال 62 و همچنین بازداشت حضرت امام خمینی (ره) در 24 تیر ماه در پادگان عشرت‌آباد توسط عمال رژیم ستم‌شاهی در سال 42 اشاره کرد.

امام جمعه کوهبنان به 25 تیرماه روز بهزیستی و تأمین اجتماعی‌، 26 تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی در سال 59 همچنین 27 تیرماه سالروز اعلام پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی ایران در سال 67 اشاره کرد و افزود: هیئت امنای مساجد باید رعایت حال همسایه‌های مساجد در ماه مبارک رمضان را داشته باشند و با بلند کردن صدای بلندگوها برای آنان ایجاد مزاحمت نکنند. 

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول