اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با غبارروبی مساجد؛

بساط مهمانی خدا در مساجد زنجان برپا شد/ غبارروبی 1500 مسجد

با غبارروبی و عطرافشانی مساجد، بساط مهمانی خدا در مساجد استان زنجان برپا شد.

بساط مهمانی خدا در مساجد زنجان برپا شد/ غبارروبی 1500 مسجد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مساجد خانه‌های ارجمندی هستند که خداوند دستور به بزرگداشت آنها داده است.

حفظ عزت و احترام بزرگداشت مساجد یکی از نشانه‌های ایمان مومن است و برخلاف تصوراتی که وجود دارد، احترام به مسجد، تنها به معنای ساخت مسجد در مناطق مختلف نیست.

زمینه‌سازی حضور جوانان در مساجد و پررونق نگهداشتن مساجد مهم‌تر از ساخت آنها است، چه بسا مساجد بسیار ساده‌ای وجود دارند که بسیار پررونق بوده و خانه امن و نیایش برای مردم منطقه تبدیل شده‌اند.

غبارروبی مساجد نیز یکی از راه‌های آبادسازی مساجد محسوب می‌شود و سالانه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان این سنت حسنه در مساجد استان زنجان صورت می‌گیرد.

امسال نیز با حضور هیئت امنای مساجد استان و مردم مومن استان غبارروبی مساجد صورت گرفت و مساجد پایتخت شور و شعور حسینی برای پذیرایی از مهمانی خدا آماده‌سازی شد.

*غبارروبی مساجد از سنت‌های حسنه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در زمینه غبارروبی مساجد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: غبارروبی مساجد یکی از سنت‌های حسنه است که هر سال با حضور جمعی از مردم استان صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام علی باقری اظهار کرد: غبارروبی مساجد همزمان با سراسر کشور و در آستانه ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 500 مسجد در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: همه مساجد استان در آستانه ماه مبارک رمضان غبارروبی شده‌اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین به وجود 130 بقعه متبرکه در استان اشاره داشت و گفت: آستان بقاع متبرکه استان نیز با حضور جمعی از مسئولان استانی غبار روبی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه غبارروبی تنها یکی از سنت‌های حسنه مردم زنجان در آستانه ماه مبارک رمضان است، اضافه کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم و مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم از جمله مراسم‌هایی است که توسط اداره کل اوقاف در بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود.

 باقری در ادامه با اشاره به اینکه در مساجد استان زنجان طی ماه مبارک رمضان نماز جماعت برگزار می‌شود، افزود: برای همه مساجد روحانی برای اقامه نماز جماعت در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به اجرای طرح حفظ قرآن کریم در بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: این طرح با حضور جوانان و نوجوانان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی با حضور نوجوانان و دانش‌آموزان، افزود: این طرح در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/73005/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول