اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند ضمن غبارروبی مسجد امام رضا(ع)

مساجد نقش اساسی در تحکیم بنیان خانواده دارند

فرماندار شهرستان دماوند گفت: مساجد نقش اساسی در تحکیم بنیان خانواده دارند و از این رو، باید بیشتر به اماکن مقدس توجه شود.

مساجد نقش اساسی در تحکیم بنیان خانواده دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری عصر امروز با حضور در مراسم نمادین غبارروبی مساجد دماوند که در مسجدالرضا (ع) دماوند برگزار شد، با بیان اینکه غبارروبی مساجد در دهه تکریم مساجد یک امر نمادین است، افزود: همه باید در طول سال به نگهداری و غبارروبی و نشاط مساجد و به متراکم کردن صفوف نمازگزاران اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی با برشمردن نقش مساجد در بخش‏های آموزشی، فرهنگی، نظامی، تربیتی و عبادی، به تاثیر این مکان مقدس در شکل‏گیری انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: سازماندهی و هدایت توده‏های مردمی از هر قشری چه در دوران انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس در همین مساجد اتفاق افتاده است.

وی با تأکید بر نقش اطلاع‏رسانی مساجد تصریح کرد: هر زمان که دشمنان توطئه کردند و مترصد صدمه زدن به نظام جمهوری اسلامی شدند، در همین مساجد بود که با یک سخنرانی مردم حماسه آفریدند.

 

افشارنادری ضمن اشاره به شعار امسال دهه تکریم مساجد و با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده هم یکی از اساسی‏‌ترین نقش‏‌های مساجد است، گفت: تمام رسانه‏های بیگانه و شبکه‏های ماهواره‏ای درصدد بر هم ریختن اساس خانواده هستند؛ چراکه می‏دانند اگر یک جوان ایرانی در کنار خانواده باشد، به راه خطا نخواهد رفت.

وی افزود: آمارها و تحقیقات نشان می‏دهد که هر جا معنویت و اعتقادات و آموزه‏های دینی وجود داشته باشد، آنجا بنیان خانواده محکم است و مساجد می‏توانند در جهت تقویت معنویت و باورهای دینی و تحکیم خانواده نقش اساسی ایفا کنند.

فرماندار شهرستان دماوند به حماسه انتخابات امسال اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری در جمع طلاب و مسئولان و مردم، به همه ما راه را نشان دادند و یادآور شدند که باید نقشه‏های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

افشارنادری گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از تمام ابزارهای خود مثل تحریم‏های سیاسی و اقتصادی و رسانه‏ها و شبکه‏های ماهواره‏ای استفاده کردند تا مردم را از رفتن پای صندوق‏های رای باز دارند، اما با رهنمود‏های مقام معظم رهبری و با نشاطی که در جامعه ایجاد شد، مردم حماسه دیگری آفریدند و موجبات حیرت جامعه جهانی را فراهم کردند.

در پایان مراسم و پس از سخنرانی فرماندار، مراسم نمادین غبارروبی مساجد توسط گروهی از مسئولان و فرماندار شهرستان دماوند انجام شد.

انتهای پیام/2568/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول