اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت گچساران خبر داد

صدور کارت سلامت برای خادمان مساجد در گچساران

رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان سلامت 71 خادم مساجد این شهرستان سنجیده شده و برای آنان کارت تندرستی صادر می‌شود.

صدور کارت سلامت برای خادمان مساجد در گچساران

فرشاد رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، پیگیری صدور کارت سلامت برای خادمان و مسئولان آبدارخانه‌های مساجد که فاقد کارت سلامت هستند، در دستور کار مرکز بهداشت گچساران قرار گرفت.

رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران با اشاره به افزایش حضور مردم در مساجد به مناسبت ایام مبارک ماه رمضان اضافه کرد: کارشناسان این مرکز ضمن بررسی وضعیت کلی بهداشت مساجد، آموزش‌های لازم بهداشتی را به خادمان، متولیان و برگزارکنندگان مراسم‌های ویژه ماه رمضان در مساجد ارائه می‌دهند. 

رستمی با تأکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی توسط خادمان مساجد گچساران، غبارروبی مساجد تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان و نظارت کارشناسان بهداشت محیط بر سلامت مواد غذایی افطاری در مساجد را از جمله برنامه‌های مرکز بهداشت شهید علیزاده عنوان کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به استقبال عمومی مردم از برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در مساجد که همراه با افزایش تولید زباله است، کارشناسان بهداشت بر استفاده از سطل‌های درب‌دار و عدم تجمع حشرات در محل عبادت مردم نظارت دارند.

رستمی یادآور شد: از دیگر راهکارهای تأمین سلامت روزه‌داران در ماه مبارک رمضان، جایگزینی ظروف یکبار مصرف گیاهی به جای پلاستیکی است.

وی با بیان اینکه این کار با نظارت کارشناسان بهداشت شهرستان گچساران انجام می‌شود، ادامه داد: یکی از وظایف مرکز بهداشت نظارت بر وضعیت بهداشت مساجد و تکایا بوده و این امر در طول سال در قالب بازدیدهای طرح شبنم «شورای بهداشت نمازگزاران مساجد» اجرا می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران با ارائه توصیه‌هایی به عموم مردم تصریح کرد: بانوان و نمازگزاران برای حفظ بهداشت فردی از سجاده و چادر شخصی در مساجد استفاده کنند.

رستمی با اشاره به برگزاری جلسه شبنم در گچساران و طرح موضوعات مرتبط با ماه مبارک رمضان گفت: مباحث مورد نیاز در این جلسه مطرح و راهکارها و تمهیدات لازم در زمینه این موضوعات اندیشیده شد.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان، دست‌اندرکاران برگزاری مراسم‌های ویژه این ماه به همراه اداره‌های مرتبط با سلامت مردم، جلسه شورای شبنم را برگزار می‌کنند.

رستمی گفت: در این جلسه برای رعایت هر چه بهتر و بیشتر موارد بهداشتی در برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های ماه مبارک رمضان، برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت.

انتهای پیام/82001/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول