اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

صادرات 90 میلیون دلاری کالا از استان زنجان

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از صادرات 90 میلیون و 138 هزار دلاری کالا از استان خبر داد.

صادرات 90 میلیون دلاری کالا از استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی مسیبی پیش از ظهر امروز در جلسه توسعه صادرات اظهار کرد: میزان صادرات استان زنجان طی سال‌جاری از نظر وزنی 138 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه واردات استان زنجان 52 میلیون و 772 هزار و 628 دلار برآورد شده است، تصریح کرد: وزن کالاهای وارد شده به استان 12 هزار و 759 تن اعلام شده است.

معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه 36 درصد از صادرات استان طی سه ماه نخست سال‌جاری محقق شده است، اضافه کرد: 55.29 درصد از صادرات استان در بخش صنعت و 40.45 درصد از صادرات نیز در بخش معادن بوده است.

وی با اشاره به اینکه فقط 3.11 درصد از صادرات استان به بخش کشاورزی تعلق دارد، ادامه داد: 1.15 درصد از صادرات استان نیز به صادرات فرش اختصاص دارد.

مسیبی با بیان اینکه گواهی مبدا طی سه ماه نخست سال‌جاری به ارزش 31 میلیون و 488 هزار و 711 دلار در استان زنجان صادر شده است، یادآور شد: 506 فقره ثبت سفارش واردات نیز در استان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه 222 هزار و 980 میلیون ریال تسهیلات صادراتی توسط بانک‌های مختلف استان زنجان به متقاضیان اعطا شده است، افزود: خدمات انتقال ارز نیز بیش از یک میلیون دلار برآورد شده است.

ادامه داد: در مجموع 61 فقره پرونده در زمینه صدور و تمدید کارت بازرگانی در استان زنجان ثبت شده است.

وی به برگزاری سه دوره آموزشی توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان اشاره کرد و گفت: 85 نفر در این دوره‌ها حضور داشتند.

انتهای پیام/73006/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول