اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان:

قفل اقتصاد با گسترش صنایع صادرات‎گرا باز می‎شود/ تسهیلات کمرشکن حمایت از تولید نیست

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با تاکیدبر اینکه مصرف‎گرایی و کم‎توجهی به بخش تولید کمکی به رونق اقتصاد نمی‎کند، گفت: قفل اقتصاد کشور با گسترش صنایع صادرات‎گرا باز می‎شود که امیدواریم کلید دولت جدید بتواند قفل‎های اقتصادی را باز کند.

قفل اقتصاد با گسترش صنایع صادرات‎گرا باز می‎شود/ تسهیلات کمرشکن حمایت از تولید نیست

رمضان بهرامی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با تبریک روز ملی صنعت و معدن به فعالان اقتصادی اظهار داشت: نامگذاری سال جدید، هدف بخش تولید و صنعت را به خوبی مشخص کرده است اما باید منتظر ماند و دید که برنامه‎ریزان اقتصادی چقدر می‎توانند در هدفگذاری شعار سال موفق عمل کرده و آیا در این راستا دولت تدبیر و امید می‎تواند افق‎های تازه‎ای در بخش صنعت و تولید ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تشدید فشارهای تحریمی در سال گذشته فضای کسب و کار را با آسیب‎هایی مواجه کرده است، متذکر شد: با وجودی که تحریم‎های دشمن بر پیکره اقتصادی کشور اثرگذار بود اما تلاش‎های بی‎وقفه فعالان عرصه‎ تولید و صنعت نگذاشت تا موتور محرک اقتصادی کشور لحظه‎ای از حرکت باز بایستد.

مردم و مسئولان با همدلی یکدیگر می‎توانند فاتح میدان‎های بزرگ باشند

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی مهمترین نقش را در خلق حماسه اقتصادی دارند، متذکر شد: هیچ‎کس نباید خود را در پاسخگویی به مطالبه رهبر معظم انقلاب در راستای حماسه اقتصادی بیگانه فرض کند بلکه همه باید در این عرصه با جدیت ورود کنیم، مردم و مسئولان با همدلی یکدیگر می‎توانند فاتح میدان‎های بزرگ باشند.

حمایت در حوزه صادرات غیر نفتی ناکافی است

بهرامی با بیان اینکه حمایت در حوزه صادرات غیر نفتی ناکافی است، بیان داشت: شرایط فعلی کشور ایجاب می‎کند به هیچ‎وجه نباید در واردات کالای مصرفی به تولیدکننده داخلی ضربه بزنیم، حمایت از تولید نباید تنها لقلقه گفتار مسئولان باشد، صنعتگران و فعالان عرصه تولیدی در عمل نیازمند حمایت جدی هستند.

وی با بیان اینکه شتاب بخش تولیدی روی ریل اقتصاد در سایه ثبات فضای کسب و کار محقق می‎شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور نباید وابسته به نفت و درآمدهای حاصل از آن باشد تا با کوچکترین لرزه بر اندام نفت، دچار تزلزل شود.

تسهیلات ارزان قیمت به بخش تولید سبب پویایی چرخه اقتصاد می‎شود

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با بیان اینکه بالا بودن نرخ سود تسهیلات کمرشکن به معنای حمایت از تولید نیست، ابراز داشت: پرداخت مالیات‎های سنگین، عدم ثبات قیمت‎ها و تورم از جمله مشکلاتی است که منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی می‎شود که این معضلات در تناقض آشکار حمایت از تولید قرار می‎گیرند و مانع از ارتقاء تولید می‎شوند که در نهایت ضرر آن متوجه تولیدکننده خواهد بود.

بهرامی ارائه تسهیلات ارزان قیمت به بخش تولید را در پویایی چرخه اقتصاد کشور مفید خواند و اظهار داشت: معافیت‎های مالیاتی در بخش تولید می‎تواند کمک خوبی برای تولیدکنندگان باشد.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول