اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

صادرات خوزستان به عراق به یک میلیارد دلار رسیده است

استاندار خوزستان گفت: صادرات خوزستان به عراق از 140 میلیون دلار در سال 86 به یک میلیارد دلار رسیده و سالانه بالای 100 میلیون دلار به آن اضافه می‌شود.

صادرات خوزستان به عراق به یک میلیارد دلار رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در استان خوزستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور و هیئت همراه در ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد: با صندوق توسعه ملی برای 83 طرح به ارزش 3.5 میلیارد دلار تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم و در این راستا برنامه ریزی‌های مدونی را در دستور کار داریم.

* قرارداد 1.5 میلیارد دلاری با صندوق توسعه ملی

وی افزود: از این میزان برای 15 طرح به ارزش یک و نیم میلیارد دلار با صندوق توسعه ملی قرارداد بسته‌ایم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه میزان قرارداد یاد شده 10 درصد کل قراردادهای صندوق توسعه ملی را در برمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: در این زمینه شش طرح مربوط به صنایع میانی و تکمیلی پتروشیمی است.

* معرفی فرصت‌های استان به سرمایه گذارهای خارجی

وی در ادامه تصریح کرد: همه تلاش و توان خود را به کار بسته‌ایم که روابط با سرمایه گذارهای خارجی را به این استان جذب و دعوت کنیم و در این زمینه به نتایج قابل قبولی هم دست یافته‌ایم.

حجازی با اشاره به انجام اقدامات لازم در این خصوص گفت: سفرای خارجی را از پنج قاره جهان به خوزستان دعوت کردیم تا امنیت سرمایه‌گذاری را در خوزستان مشاهده کنند.

این مسئول عنوان کرد: همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان را در نمایشگاه‌های خارجی معرفی کردیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: 12 طرح پتروشیمی جدید در استان خوزستان تعریف شده است.

وی ادامه داد: برای 443 طرح به ارزش 1.8 میلیارد دلار و هزار و 400 میلیارد تومان در خوزستان سرمایه‌گذاری تعریف کرده‌ایم که بسیار مستعد برای این امر هستند.

*انجام 100 کیلومتر خطوط انتقال گاز

حجازی با بیان اینکه 100 کیلومتر خطوط انتقال گاز برای تأمین گاز صنعت در خوزستان انجام گرفته است، عنوان کرد: استان خوزستان در سال‌های 89 و 88 مقام اول و در سال 90 مقام دوم و در سال 91 مجدداً مقام اول جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را به خود اختصاص داده است.

* اولویت خوزستان و بوشهر در صندوق توسعه ملی

این مسئول با تاکید بر اینکه ابلاغیه رئیس جمهور درباره اولویت خوزستان و بوشهر در صندوق توسعه ملی برای این صندوق تبدیل به یک اصل شده است، خاطرنشان کرد: صادرات خوزستان به عراق از 140 میلیون دلار سال 86 به یک میلیارد دلار رسیده و سالانه بالای 100 میلیون دلار به آن اضافه می‌شود.

انتهای پیام/ 72001/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول