اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد

رشد 85 درصدی صادرات کالا از قم به عراق

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از رشد 85 درصدی صادرات استان به عراق در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

رشد 85 درصدی صادرات کالا از قم به عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، سید مهدی محرابی در نشست بررسی مسایل و مشکلات صادرکنندگان استان قم به کشور عراق افزود: در سه ماهه نخست سال جاری 13 هزار و 360 تن کالا به ارزش 26 میلیون و 346 هزار و 280 دلار از قم به عراق صادر شد.

وی ادامه داد: این درحالی است که در سه ماهه نخست سال گذشته هفت هزار و 165 تن کالا به ارزش 18 میلیون و 677 هزار و 24 دلار از استان قم به عراق صادر شد که از لحاظ وزنی 85 درصد و از لحاظ ارزشی 41 درصد رشد داشته است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: در سال گذشته 37 هزار و 565 تن انواع کالا به ارزش 96 میلیون و 496 هزار و 121 دلار از استان قم به عراق صادر شد.

وی مهمترین کالاهای صادراتی استان به کشور عراق را محصولات شیمیایی، ماشین آلات، تجهیزات صنعتی، موتورسیکلت و قطعات مربوطه، آهن و مصنوعات فلزی، کفش ماشینی و دمپایی، مصنوعات چوبی، مبل و صندلی چوبی، پوشاک، آلومینیوم، فرش دستباف و موکت عنوان کرد.

وی ازدحام در نقاط مرزی، مشکلات حمل و نقل کالا به عراق، مشکل عدم ارتباط بانکی و تغییر قوانین و مقررات گمرکی از سوی کشور عراق را از مهمترین مشکلات فراروی تجار و صادرکنندگان استان برای صادرات کالا به این کشور ذکر کرد.

محرابی با بیان اینکه عراق یکی از بهترین بازارهای استان برای صادرات کالا است ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر مشکلات صادراتی با این کشور حل شود تا شاهد افزایش صادرات به این بازار مهم باشیم.

انتهای پیام/2258/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول