اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن مازندران:

صادرات غیرنفتی از مازندران به 133 میلیون دلار رسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در سه ماهه نخست امسال، حجم صادرات غیرنفتی بر اساس گزارش گمرکات 133 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

صادرات غیرنفتی از مازندران به 133 میلیون دلار رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرتضی هاشم‌پور بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از برترین‌های صنعت و معدن اظهار داشت: امسال متفاوت‌تر از سال گذشته بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت وظایف خود را به یکی از بازوهای توانمند خود، انجمن‌ها و تشکل‌ها محول کرده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند که براساس همین نامگذاری جهت‌گیری‌های نظام در تقویت بیش از پیش عرصه اقتصادی خواهد بود.

این مسئول بیان داشت: سختی‌ها و دشواری‌ها تولیدکنندگان و معدن‌کاران را بسیار خسته ساخته اما با بردباری و استقامت از این مسیر عبور خواهند کرد.

هاشم‌پور به حضور پرشور مردم در انتخابات و خلق حماسه سیاسی اشاره کرد و بیان داشت: این حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی بزرگی را امسال رقم خواهد زد و با پیشگام شدن در حماسه اقتصادی با توجه به چالش‌ها و تحریم‌ها باید جایگاه اقتصادی کشور را آن‌طور که در شأن ملت است برسانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران عنوان کرد: در سه ماهه نخست امسال، حجم صادرات غیرنفتی استان بر اساس گزارش گمرکات 133 میلیون دلار بوده است که نسبت به سه ماه مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه باید تولیدات استان صادرات‌گرا باشد، اظهار داشت: جهش اقتصادی کشور زمانی اتفاق می‌افتد که تولیدات استان را بر اساس مدل بین‌المللی دنبال کنیم.

هاشم‌پور اذعان داشت: با همه چالش‌ها و تحریم‌ها، نظام سلطه مصمم است اقتصاد کشور را از پای در بیاورد اما امیدواریم با افزایش حجم سرمایه‌گذاری و سهم صادرات و اقبال فعالان اقتصادی در عرصه صادرات؛ آینده اقتصادی کشور شکوفا شود.

وی گفت: باید با تولیدات خود به بازار جهانی راه پیدا کنیم و با عین حفظ عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی، ارتباطات و تعامل اقتصادی با دنیا رقم بخورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در سال گذشته مجموع واحدهای سرمایه در گردش 440 فقره با اعتبار 735 میلیارد تومان بوده که از این تعداد 408 فقره با اعتبار 6 هزار و 880 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی بیان داشت: همان‌طور که در سال‌های گذشته شاهد بودیم با آسیب دیدن تولیدکنندگان، کل کشور آسیب می‌بیند اما با افزایش و رونق سرمایه‌گذاری، گردش اقتصادی کشور نیز تقویت می‌شود.

انتهای پیام/86016/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول