اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد

پیش‌بینی بیش از 3 میلیارد دلار اعتبار برای توسعه صادرات

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: سه میلیارد و 500 میلیون دلار اعتبار برای توسعه صادرات کشور پیش‌بینی شده که از این میزان یک میلیارد و 50 میلیون دلار به واحدهای تولیدی داده شده است.

پیش‌بینی بیش از 3 میلیارد دلار اعتبار برای توسعه صادرات

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رجب رحمانی پیش از ظهر امروز در جمع صنعتگران استان در سالن اجتماعات اداره کل صنعت، معدن و تجارت قزوین اظهار داشت: سه میلیارد و 500 میلیون دلار اعتبار برای توسعه صادرات کشور پیش‌بینی شده که تاکنون یک میلیارد و 50 میلیون دلار به واحدهای تولیدی داده شده و 200 میلیون دلار از سپرده ذخیره ارزی به این حوزه اختصاص یافته است.

رحمانی افزود: نمایندگان آنچه را در توان داشتند در کمیسیون تلفیق بودجه انجام دادند که پیش‌نویس آن نیز نهایی شده است.

وی ادامه داد: یک بخش این پیش‌نویس مربوط به حمایت از تولید است که در قانون بودجه هم به خوبی دیده شده و نمایندگان مجلس درصدد هستند با دائمی کردن این قانون صنعتگران را از مزایای آن برخوردار کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه 70درصد مشکلات بخش صنعت مربوط به مدیریت است، گفت: 30 درصد مشکلات بخش صنعت مربوط به تحریم‌ها و 70 درصد نیز مربوط به مدیریت است که پایین بودن تعرفه‌های وارداتی، زیاد بودن تعطیلات رسمی و مشکلات زیرساخت‌ها از جمله این موانع به شمار می‌رود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از محل صندوق توسعه ملی 10 درصد به بخش کشاورزی و 10 درصد به صنعت اختصاص یافته که به دولت اجازه داده شده مبحث ریالی مورد توجه قرار گیرد.

رحمانی عنوان کرد: در خصوص تسهیلات ارزی نیز بانک‌ها مکلف شده‌اند در مدت دو ماه حدود چهار هزار میلیارد تومان از محل یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص یابد.

وی یادآور شد: با اختصاص چهار هزار میلیارد تومان از محل یارانه‌ها نیز گامی اساسی در مسیر حمایت از صنعتگران برداشته شده است.

انتهای پیام/77010/س20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول