اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت اردبیل خبر داد

استقرار 3 زون معدنی کشور در اردبیل / حجم صادرات بخش صنعت 45 درصد است

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سه زون معدنی کشور در استان اردبیل واقع شده است که در این سه زون ذخیره احتمالی در سه گروه معدنی بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تن است.

استقرار 3 زون معدنی کشور در اردبیل / حجم صادرات بخش صنعت 45 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل ارژنگ عزیزی صبح امروز در جلسه رفع موانع تولید و صادرات واحدهای صنعتی و معدنی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه در سطح کشور 20 زون معدنی وجود دارد که عملیات اکتشاف و برداشت معادن در این زون‌ها به صورت گسترده اجرایی و عملیاتی می‌شود سه زون از این تعداد در استان اردبیل واقع شده است.

وی این زون‌ها را شامل طارم زنجان، تالش و شمال غرب استان اردبیل اعلام کرد و یادآور شد: بیشترین ذخیره معدنی ما در خلخال، منطقه ارسباران و مشگین‌شهر واقع شده که مجوزهای لازم نیز در این زمینه صادر شده یا در مرحله صدور می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان اردبیل با اعلام ممنوعیت ثبت محدوده‌های معدنی جدید توسط اشخاص خاطرنشان کرد: در حال حاضر کل ذخیره معدنی شناسایی شده استان در سه گروه فلزی، نیمه‌فلزی و مصالح ساختمانی بالغ بر 900 میلیون تن است که در بسیاری از مناطق برداشت آنها در اولویت قرار گرفته ولی همچنان اولویت جدی ما بحث فرآوری مواد معدنی و تبدیل آن به صنایع مورد نظر در این حوزه است.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه از حجم صادرات استان اردبیل 45 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است، گفت: مهمترین اقلام صادراتی بخش صنعت ماشین‌آلات و مصنوعات پلاستیکی است و در کنار آن سعی داریم سایر مواد صنعتی و معدنی نظیر مصالح ساختمانی، تولیدات فلزی و برخی از مواد فرآوری شده معدنی را به خارج از کشور صادر کنیم.

این مسئول با اظهار تاسف از صادرات خام محصولات کشاورزی و مهیا نبودن بستر برای فرآوری این محصولات عنوان کرد: اینکه محصولات صنعتی، معدنی و کشاورزی به شکل خام و فرآوری نشده صادر می‌شود جای نگرانی دارد و باید بیشترین سرمایه‌گذاری را در حوزه صنایع تبدیلی با ارزش افزوده بالا انجام داد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان اردبیل بیان داشت: باید بستری را فراهم کنیم تا در حین افزایش صادرات استان بخش صدور محصولات خام در حد امکان به پایین‌ترین رقم برسد.

عزیزی افزود: معتقدیم اردبیل به دلیل دارا بودن منابع غنی می‌تواند حجم صادرات بخش معدن خود را افزایش داده و یک ظرفیت ممتاز در این بخش به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 35 جواز تاسیس صنعتی صادر شده که با صدور آن فرصت اشتغال یک هزار و 382 نفر فراهم می‌آید که از این بین 13 پروانه بهره‌برداری صنعتی نیز صادر شده که رقم آن معادل 151 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/62006/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول