اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 93

بیش از 51 میلیون تن کنسانتره معدنی در استان زنجان تولید می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از تولید بیش از 51 میلیون تن کنسانتره معدنی در استان زنجان تا پایان سال 93 خبر داد.

بیش از 51 میلیون تن کنسانتره معدنی در استان زنجان تولید می‌شود

علی معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مساحت استان زنجان 21 هزار و 744 کیلومتر مربع است که بر اساس بررسی‌های انجام شده در مجموع 17 هزار و 770 کیلومتر از مساحت استان زیر پوشش معادن مختلف قرار داشته و تنها چهار هزار و چهار کیلومتر مربع فاقد پهنه‌بندی و پوشش است.

وی از تقسیم‌بندی مساحت استان به 17 پهنه معدنی خبر داد و افزود: مجموع ذخایر قطعی کشف سنگ آهن استان 12 میلیون تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته 350 هزار تن سنگ معدن از معادن استان زنجان استخراج شده است، افزود: این میزان تا پایان سال 92 به 500 هزار تن خواهد رسید.

وی هدفگذاری تولید فرآورده‌های فولادی استان را تا پایان سال‌جاری 500 هزار تن از 22 معدن فعال استان اعلام کرد و گفت: می‌توان با تکمیل زنجیره فولاد از استخراج تا تولید، استان زنجان را به قطب تولید فولاد شمالغرب کشور تبدیل کرد.

معصومی خاطرنشان کرد: ظرفیت مجموع زنجیره تولید فولاد در استان چهار میلیون و 500 هزار تن است که با تکمیل طرح‌های در حال اجرا در سال‌های آینده، این رقم در استان زنجان محقق خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال 91 بیش از 13 میلیون تن کنسانتره در استان تولید شده است، اظهار داشت: این میزان تا سال 93 به 51 میلیون تن و برای سال 1404 نیز 70 میلیون تن پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/2308/م20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول