اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خبر داد

ایجاد کارخانه‌های فرآوری مرتبط با اکتشافات معدنی در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: کارخانه‌های فرآوری مرتبط با اکتشافات معدنی در استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود.

ایجاد کارخانه‌های فرآوری مرتبط با اکتشافات معدنی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، نادر میرشکار پیش از ظهر امروز در جلسه مجمع عمومی سالانه سازمان نظام مهندسی صنعت، معدن و تجارت استان با حضور اعضا و تشکل‌های نظام مهندسی استان اظهار داشت: از هر بخشی که زیر مجموعه صنعت و معدن است و قابل واگذاری به بخش خصوصی باشد، استقبال می‌کنیم.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی صنعت و معدن استان هم اکنون با 625 عضو توانسته با مدیریت صحیح، نظارت و عملکرد مطلوب، جایگاه خود را در سطح کشور پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تشکل‌های خصوصی در قالب تشکل‌های قانونی و تخصصی با نظارت بخش حاکمیتی در حال مدیریت هستند بیان کرد: از فارغ‌التحصیلان فنی و تخصصی و امکانات و منابع ملی و استانی توأما باید بهره‌برداری کرد تا نتیجه بهینه و مطلوبی حاصل شود.

میرشکار نگاه دولت به بخش صنعت و معدن را کاربردی عنوان کرد و گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی، فنی، عملیاتی و اجرایی در سال 91 در زمینه توسعه پایدار استان مفید بوده و این فرآیند را در سال 92 به جد پیگیر هستیم تا به ارتقا این بخش مفید منجر شود.

وی استان سیستان و بلوچستان را سرشار از منابع معدنی و کانی عنوان و ابراز امیدواری کرد: اکتشاف و بهره‌برداری از این نعمت خدادادی اشتغال مولد و پایدار را برای استان به ارمغان آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از ایجاد کارخانه‌های فرآوری مرتبط با استخراج معادن در استان خبر داد و افزود: در راستای توسعه پایدار استان و ارتقا بخش اشتغال، بنا بر این است که پس از اکتشاف و استخراج از منابع، کارخانه‌های مرتبط برای فرآوری نیز در استان احداث شود.

میرشکار اذعان داشت: صدور پروانه اکتشاف و استخراج در کوتاهترین فرصت انجام می‌شود و از شرکت‌ها و تشکل‌های توانمند در زمینه مشارکت همه جانبه استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری تمامی اهداف تعیین شده را به فعلیت خواهیم رساند گفت: امید می‌رود تا بخش تخصصی و فنی از تمام توان بالقوه خود استفاده کند و با همکاری دولت اهداف تعیین شده در این زمینه را با‌لفعل، تا سبب توسعه و ارتقا در بخش اشتغال استان شود.

انتهای پیام/75003/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول