اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خبر داد

توزیع 20 هزار سبد غذایی میان نیازمندان قم در ماه رمضان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم بهترین شیوه پذیرایی از نیازمندان در ماه مبارک رمضان را توزیع سبد غذایی دانست و گفت: 20 هزار سبد غذایی در این ماه بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

توزیع 20 هزار سبد غذایی میان نیازمندان قم در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالله جلالی در نشست خبری که ظهر امروز در اداره کل کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: رمضان ماه ویژه و با‌برکتی است که مردم تلاش می‌کنند در آن نسبت به دستگیری از فقرا از یکدیگر سبقت بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان رویکرد مردم در حمایت از فقرا مضاعف می‌شود، گفت: برای اینکه بتوانیم از همه ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم برنامه‌های گوناگونی را طراحی و تدوین کرده‌ایم که اکنون در حال اجرایی شدن است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی اطعام، افطاری نیازمندان و خانواده‌های زیرپوشش را از برنامه‌های این نهاد دانست و ادامه داد: محبت اغنیا به فقرا در طول سال است ولی یکی از ارزشمندترین جلوه‌های ماه مبارک رمضان کمک به محرومان در قالب سفره‌های افطاری است.

وی اضافه کرد: پهن کردن سفره افطاری، فضای معنوی و پاداش بالایی در نزد خداوند دارد؛ به همین دلیل مردم می‌خواهند اولویت خود را پذیرایی از فقرا قرار دهند.

جلالی بهترین و با اولویت‌ترین شیوه پذیرایی از فقرا را در ماه مبارک رمضان، تهیه سبد کالا و تقدیم به خانواده نیازمندان دانست و گفت: پیش‌بینی شده در ایام ماه مبارک رمضان برای 20 هزار خانواده زیرپوشش سبد کالا تهیه شود.

وی با بیان اینکه 10 هزار سبد غذایی پیش از ماه مبارک رمضان برای نیازمندان تهیه شده است، تصریح کرد: این سبدها در هفته اول ماه مبارک رمضان بین فقرا و نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم هدف از تهیه و توزیع سبد غذایی بین نیازمندان در ماه مبارک رمضان را بهره‌مندی فقرا از نعمات الهی ذکر کرد و ادامه داد: بهره‌گیری از توان خیران و نیکوکاران و تجمیع کمک‌های آنان در اطعام نیازمندان از دیگر اهداف کمیته امداد امام خمینی است.

وی سبد غذایی را شامل برنج، روغن، ماکارونی و ... دانست و تصریح کرد: میانگین تهیه سبد غذایی 60 هزار تومان برای هر خانوار پیش‌بینی شده است.

جلالی با اعلام آمادگی کمیته امداد امام خمینی به نیابت از خیران برای توزیع غذای گرم در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در صورتی که نیکوکاران بخواهند غذای گرم بین نیازمندان توزیع کنند کمیته امداد می‌تواند در توزیع غذای گرم با آنان مشارکت داشته باشد.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی در سال گذشته برای اطعام نیازمندان افزود: مردم سال گذشته حدود شش میلیارد ریال بابت اطعام و افطاری به محرومان کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم اضافه کرد: سال گذشته 300 هزار نفر اطعام شدند و امیدواریم با رشد مشارکت‌های مردمی اطعام نیازمندان نیز افزایش یابد.

وی از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان را طرح «مفتاح‌الجنه» ذکر کرد و گفت: مسئولان در این طرح با فقرا در ماه مبارک رمضان از نزدیک دیدار کرده و با آنان سر یک سفره می‌نشینند.

جلالی هدف از این اقدام را همنشینی مسئولان با فقرا ذکر کرد و افزود: با این اقدام مسئولان مشکلات فقرا را از نزدیک درک کرده و نسبت به برطرف کردن برخی از مشکلات آنان اقدام می‌کنند.

وی با اعلام شماره حساب جام بانک ملت 27/13226235 با کد شناسه 51/55555 اظهار کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند با واریز مبالغ مورد نظر خود برای اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان به این حساب در ثواب اطعام مسلمانان روزه‌دار مشارکت داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خاطرنشان کرد: سامانه پیام کوتاه 30001906 پذیرای نظرات و پیشنهادات مردم به این نهاد است تا با اصلاح انتقادات وارده نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کند.

انتهای پیام/78005/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول