اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی کرد

کودک‌آزاری در بهزیستی واقعیت یا ادعای دروغ/ کودکی که توسط مادر ناتنی داغ شده است

آزار کودکی توسط مادر ناتنی خود موجب شد تا ادعای نادرست کودک‌آزاری متوجه کارکنان بهزیستی زنجان شود.

کودک‌آزاری در بهزیستی واقعیت یا ادعای دروغ/ کودکی که توسط مادر ناتنی داغ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، استفاده از احساسات مردم و مخاطبان همیشه موجب شده تا برخی خبرها سریع منتشر شده و در زمان کوتاه بخش بزرگی از جامعه را در برگیرد.

 در این زمینه و در طی روزهای اخیر مطلبی با عنوان باز هم کودک‌آزاری در زنجان در دنیای مجازی و ایمیل‌ها منتشر و در این زمینه نیز مرقومه‌ای به فارس ارسال شد.

در متنی که به ایمیل فارس ارسال شده آمده است که یکی از پرسنل بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان در مورد کودکی که از ناحیه باسن دچار سوختگی شده حرف‌هایی را نقل و اعلام کرده این اقدام توسط یکی از کارکنان بهزیستی صورت گرفته و خواستار پیگیری این موضوع شده است.

اسم این کودک که در بخش سوختگی بیمارستان موسوی زنجان مدتی بستری شده فاطمه محجوبی است که به گفته این کارمند بیمارستان در پرونده پزشکی چیز دیگری قید شده است.

 در این زمینه و برای روشن شدن حقایق با مدیرکل بهزیستی استان زنجان به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که در ذیل می‌آید.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خبر مذکور مبنی بر آزار (فاطمه محجوبی) در مراکز نگهداری بهزیستی زنجان کذب محض است.

عباسعلی خلدی گفت: اتفاقات سال‌های گذشته نوعی بی‌اعتمادی را نسبت به بهزیستی استان زنجان به وجود آورده است، ولی باید بدانیم که پرسنل مراکز نگهداری از سربازان گمنام هستند و با عشق کودکان از آنان نگهداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه (فاطمه محجوبی) از کودکان سلطانیه است، تصریح کرد: در تاریخ 18 اردیبهشت سال‌جاری خبری مبنی بر آزار دو کودک توسط نامادری‌شان از طریق اورژانس اجتماعی 123 اعلام و مسئولان بهزیستی بلافاصله به محل اعزام شدند، ولی اولیای کودکان همکاری لازم را انجام ندادند ولی در روز 19 اردیبهشت مسئولان بهزیستی با مراجعه دوباره به منزل این کودک، این بار حکم دادگاه کودکان را از پدر و مادر گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: پدر و مادر دو کودک داشتند که یکی از آنها سالم و دیگری به نام (فاطمه محجوبی) از طریق مادر ناتنی‌اش مورد آزار قرار گرفته و آثار سوختگی بر بدن وی وجود داشت که مسئولان بهزیستی پس از مشاهده او را قبل از انتقال به مراکز نگهداری به بیمارستان موسوی برده و در آنجا بستری کردند.

وی خاطرنشان کرد: پس از مراجعه به بیمارستان به پزشکی قانونی نیز اطلاع داده شد و اطلاعات در اختیار آنها نیز قرار داده شد.

خلدی ادامه داد: پس از بستری شدن (فاطمه محجوبی) در بیمارستان و مداوای وی در تاریخ سوم خرداد کودک از بیمارستان ترخیص و به مراکز نگهداری انتقال داده شد و در حال حاضر در مراکز نگهداری بهزیستی به سر می‌برد.

وی همچنین به پیگیری قانونی این پرونده نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان بهزیستی این موضوع را از طریق دادگاه نیز پیگیری کردند و با حکم صادر شده پدر این کودک محکوم به پرداخت 300 میلیون ریال دیه شده است.

فارس: چرا پدر کودک در مقابل آزار فرزند خود واکنشی نشان نداده است؟

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: پدر این کودک در وضعیت عادی قرار نداشته و مسئولان بهزیستی در نخستین مراجعه متوجه این موضوع شده‌اند به همین علت، واکنشی از سوی پدر در مقابل رفتار نامادری مشاهده نشده است.

فارس: وضعیت این کودک چگونه خواهد بود؟ آیا تحت سرپرستی بهزیستی قرار می‌گیرد؟

خلدی درباره موضوع نگهداری (فاطمه محجوبی) اظهار داشت: اینکه کودک تحت سرپرستی بهزیستی باشد یا به پدر و مادر تحویل داده شود، با نظر دادگاه انجام می‌شود، در این مقطع زمانی دادگاه تشخیص داده است که این کودک در مراکز نگهداری بهزیستی باشد، ولی اگر برای دادگاه ثابت شود که پدر و مادر صلاحیت نگهداری کودک را دارند، بهزیستی با حکم دادگاه کودک را تحویل آنها می‌دهد.

در سه سال گذشته هیچ عملی مبنی بر آزار کودکان در مراکز نگهداری بهزیستی رخ نداده است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در سه سال گذشته هیچ عملی مبنی بر آزار کودکان در مراکز نگهداری بهزیستی رخ نداده است، تصریح کرد: اتفاق رخ داده در سال 87 موجب شد، نوعی بی‌اعتمادی در قبال بهزیستی استان به وجود آید، ولی من به صراحت می‌گویم، که در سه سال گذشته هیچ عملی مبنی بر آزار کودکان در مراکز نگهداری بهزیستی اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه مسئولان مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست بهزیستی از افراد خدوم و زحمت‌کش این اداره کل هستند، اضافه کرد: نباید اجازه دهیم اتفاقاتی که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده بهزیستی استان را بدنام کند.

خلدی با بیان اینکه برخی از مسئولان مراکز نگهداری بهزیستی به صورت شبانه 10 کودک را تا صبح نگهداری می‌کنند، گفت: نباید زحمات این پرسنل را نادیده بگیریم و با برخی از شایعات حق آنها را ضایع کنیم.

فارس: تعداد مراکز نگهداری کودکان در استان زنجان چند مورد است؟

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد کودکان تحت سرپرستی در مراکز نگهداری را ارائه کرد، گفت: آمار این کودکان مدام در حال تغییر است و در همین عین که تعداد آنها بنا به دلایلی افزایش پیدا می‌کند، خانواده‌هایی نیز هستند که متقاضی نگهداری این کودکان هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک شیرخوارگاه در استان زنجان وجود دارد که قابل واگذاری نبوده و در حاکمیت بهزیستی است، تصریح کرد: مراکز دیگری نیز در زنجان وجود دارد که سایر کودکان در آنجا نگهداری می‌شوند. 

گزارش و گفت‌وگو: زهرا رسولی

انتهای پیام/73005/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول