اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان مرند خبر داد

بهره‌گیری از ظرفیت‌های پلیس و اداره بهزیستی در کاهش جرایم

معاون اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان مرند گفت: پلیس و بهزیستی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی و پژوهشی موجود در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های پلیس و اداره بهزیستی در کاهش جرایم

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، نورالدین مسلمی ظهر امروز در نشست مشترک بین معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مرند و اداره بهزیستی شهرستان با اشاره به نقش آموزش افراد جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: توسعه آموزش همگانی و نهادینه کردن این آموزش‌ها در جامعه در گروی استفاده از ابزارهای نوین و متنوع است.

وی گفت: بهره‌گیری از فضای مجازی، استفاده از ظرفیت رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی تشکل‌های مردم‌نهاد از مهم‌ترین راهکارهای کیفی‌سازی آموزش‌های ارائه شده است.

مسلمی افزود: برقراری سلامت اجتماعی در زمینه پیشگیری از جرایم و آسیب‌هایی اجتماعی بیش از هرچیز مستلزم تعامل میان سازمان‌های مسئول و مطالعه و پژوهش‌های اجتماعی در راستای کاهش جرایم خواهد بود.

وی تاکید کرد: پلیس و بهزیستی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی و پژوهشی موجود در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

در ادامه این جلسه علی نیرپور رئیس اداره بهزیستی شهرستان مرند ضمن تشکر از فرماندهی انتظامی شهرستان مرند در برقراری تعامل تنگاتنگ با اداره بهزیستی، در خصوص شناخت و بررسی آسیب‌های اجتماعی به ویژه موادمخدر و اختلافات خانوادگی با همکاری نیروی انتظامی مطالبی را بیان کرد.

وی در ادامه افزود: سازمان بهزیستی در اجرای طرح‌های خود بدون همکاری نیروی انتظامی موفق نخواهد بود.

نیرپور گفت: اجرای طرح اورژانس اجتماعی 123 یکی از طرح‌های اجرا شده در سطح جامعه است که توانسته با همکاری نیروی انتظامی و ارائه خدمات مشاوره‌ای، تشکیل پرونده‌های قضایی را کاهش دهد.

وی در ادامه تعامل و همکاری هرچه بیشتر بین بهزیستی و نیروی انتظامی را بسیار ارزشمند تلقی کرد و گفت: باید با ارائه راهکارهای علمی و عملی در قالب این نشست‌ها، آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را کاهش داد تا نتایج به دست آمده موجب حل مشکلات مردم شود.

در این جلسه مقرر شد اداره بهزیستی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حضور در صحنه برخی از موارد اورژانسی همانند اختلافات خانوادگی و سایر آسیب‌های اجتماعی با پلیس همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول