اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان قدس:

برای مقابله با معضل اعتیاد باید راهکار فرهنگی داشته باشیم

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان قدس گفت: برای مقابله و مبارزه با معضل اعتیاد نیازمند اجرای راهکارهای فرهنگی در کنار اقدامات پلیسی و قضایی هستیم.

برای مقابله با معضل اعتیاد باید راهکار فرهنگی داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قدس،‌ همایش پیشگیری از مصرف مواد مخدر و کنترل دخانیات بعدازظهر امروز با عنوان زندگی موفق در این شهرستان برگزار شد.

در همایش فوق بیش از 350 خانواده حضور داشتند و تعدادی از آنها به بیان دغدغه‌های خود در زمینه مراقبت از سلامت فرزندانشان صحبت کردند.

همچنین در این همایش کارشناسان اداره بهزیستی راهکارهای آشنایی والدین با خطرات، مضرات و آثار مصرف مواد مخدر را به آنها آموزش دادند.

* ضرورت آشنایی جوانان و خانواده‌ها با مضرات مصرف مواد مخدر

در بخشی از همایش فوق رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس طی سخنانی اظهار داشت: متاسفانه مصرف مواد مخدر در حال حاضر به یکی از دغدغه‌های جدی مردم و مسئولان در کشورهای مختلف تبدیل شده است.

احسان سبزگلین تصریح کرد: معضل اعتیاد امروز بسیاری از جوامع را درگیر کرده است و اگر برای مبارزه و مقابله با آن راهکارهای صحیح و همه‌جانبه نداشته باشیم، مشکلات بیشتری گریبانگیر ما خواهد شد.

وی افزود: با وجود اینکه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله بهزیستی تلاش‌های بسیاری در این حوزه انجام داده‌اند، باز نیازمند اقدامات بیشتری برای پیشگیری و مقابله با معضل اعتیاد هستیم.

* کاهش کاهش سن مصرف مواد مخدر در شهرستان قدس

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان قدس افزود: خوشبختانه تلاش‌های فوق دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشته است و بر اساس آمارهای موجود سن مصرف مواد مخدر در این شهرستان کاهش یافته است.

سبزگلین افزود: البته نباید به این امر خیلی خوشبین باشیم، چراکه تا رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی در پیش است و همه نهادها و سازمان‌ها و حتی خود خانواده‌ها و جوانان مسئولیت سنگین و سختی بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: در این راه نیازمند کارهای فرهنگی در کنار اقدامات انتظامی و قضایی هستیم و خانواده‌ها و جوانان باید با مضرات و آسیب‌های مصرف مواد مخدر به ویژه مصرف مواد مخدر صنعتی آشنا شوند.

سبزگلین در پایان اظهار داشت: بهزیستی آمادگی دارد تا با برگزاری همایش‌ها و جلسات آموزشی و تربیتی، آموزش‌های لازم را به جوانان و خانواده‌ها در حوزه پیشگیری و کنترل مصرف مواد مخدر و دخانیات ارائه دهد.

انتهای پیام/2302/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول