اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سازمان بهزیستی کشور

جشن توانمند‌سازی و پاکی بهبود یافتگان اعتیاد در اراک برگزار شد

جشن توانمندسازی و پاکی بهبود یافتگان و تجلیل از فعالان عرصه پیشگیری از اعتیاد همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر با حضور معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در اراک برگزار شد.

جشن توانمند‌سازی و پاکی بهبود یافتگان اعتیاد در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مدیر کل بهزیستی استان مرکزی ظهر امروز در این مراسم گفت: در سال گذشته بیش از 155 هزار نفر از خدمات پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان مرکزی در قالب 38 تیم اجتماع محور بهره‌مند شدند.

رضا ربیعی ارائه آموزش‌های پیشگیرانه در مناطق شهری و روستایی، محیط‌ های کار، مهدکودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها را از جمله این اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه 20 مرکز اقامتی میان مدت، سه کلینیک ترک اعتیاد و یک مرکز اجتماع درمان محور و پنج تیم سیار در حوزه درمان بهزیستی استان به افراد معتاد خدمات ارائه می‌دهند، افزود: در سال گذشته 10هزار و 961 نفر از خدمات درمانی و مشاوره‌ای کمپ‌ها، کلینیک‌های ترک اعتیاد مراکز اقامتی، مراکز گذری ترک اعتیاد (DIS) و... برخوردار شدند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: این اداره کل تمامی تلاش خود را در راستای پیشگیری و درمان معتادان به کار گرفته و تاکنون در این راستا با توفیقات خوبی همراه بوده است.

ربیعی ادامه داد: در هفته مبارزه با مواد مخدر نیز این اداره کل برنامه‌های مناسبی اعم از ارائه خدمات رایگان به معتادان در حال درمان در مراکز اقامتی میان مدت تحت نظارت بهزیستی، ارائه مشاوره تخصصی اعتیاد به مراجعان در مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی به صورت رایگان، بازدید از مراکز بهبودی اقامتی میان مدت و کاهش آسیب تحت نظارت بهزیستی و آموزش مهارت‌های زندگی و پیشگیری از اعتیاد را اجرا کرده است.

وی خاطر نشان ساخت: در هفته گذشته این اداره کل با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان نمایشگاه پیشگیری اولیه از اعتیاد به منظور آشنایی دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار جامعه با موضوع اعتیاد و مشکلات آن را در اراک برگزار کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: باید با تدبیر و اندیشه و ارتقاء سطح آگاهی مردم پیشگیری را بر درمان مقدم بدانیم و افراد معتاد برای آموزش مهارت‌های زندگی و توانمند شدن خود اقدام کنند.

در این نشست از 21 نفر از بهبود یافتگان توانمند شده که توانسته بودند تسهیلات بانکی برای خرید مسکن، اشتغال و خودرو از بهزیستی دریافت کنند با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

همچنین در این نشست از 15 نفر از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر، هفت مرکز فعال منتخب در زمینه درمان و کاهش اعتیاد و 10 سمن فعال در زمینه پیشگیری از آسیب‌های مواد مخدر تجلیل شد.

انتهای پیام/87004/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول