اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی بهزیستی خبر داد

ساخت 200 هزار مسکن برای مددجویان / وجود 10 میلیون تیم اجتماع محور در کشور

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از ساخت 200 هزار مسکن در طرح نهضت مسکن از سوی سازمان بهزیستی برای مددجویان خبر داد و خاطر نشان کرد: این میزان باید طی پنج سال ساخته و تحویل مددجویان داده شود

ساخت 200 هزار مسکن برای مددجویان /  وجود 10 میلیون تیم اجتماع محور در کشور

محمد نفریه در گفت‌‌‌‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: قرار شده است در سال جاری 100 دستگاه آمبولانس جدید وارد سیستم اورژانس اجتماعی بهزیستی شود.

وی با اشاره به روند مطلوب این عملیات گفت: تا به حال 85 دستگاه آمبولانس مناسب سازی شده  و در صورت تکمیل امور مربوطه تمامی دستگاه‌ها به مراکز استان‌ها تحویل داده می‌شود.

نفریه افزود: سهم بهزیستی چهارمحال و بختیاری سه دستگاه است که نسبت به سایر استان‌ها و میزان جمعیت تحت پوشش تعداد مناسبی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی از ساخت 200 هزار مسکن در طرح نهضت مسکن از سوی سازمان بهزیستی برای مددجویان خبر داد و خاطر نشان کرد: این میزان باید طی پنج سال ساخته و تحویل مددجویان داده شود و این طرح نسبت به مسکن مهر مزایای بیشتری دارد از جمله اینکه مبلغ وام اعطایی بیشتر و سود دریافتی آن کمتر است.

نفریه با بیان اینکه تا به حال 185 هزار واحد مسکن آماده واگذاری است، اذعان کرد: از این تعداد مسکن 35 هزار واحد تحویل داده شده و 70 هزار آن در مرحله نازک کاری است و به زودی تحویل داده خواهند شد.

وی، سازمان بهزیستی را دیدبان دولت دانست و گفت: به دلیل ارتباط مستقیم و قوی بهزیستی با مردم و داشتن کانال‌های ارتباطی مانند خطوط 1480 حوزه مشاوره، اورژانس اجتماعی با شماره 123 و شماره 09628که خط ملی اعتیاد است در زیر پوست شهر نفوذ کرده و از جدیدترین رخدادهای شهر مطلع می‌‍شود.

این مسئول با اشاره به برخی مراکز خدمت‌رسان بهزیستی تاکید کرد: در کشور 31 خانه سلامت، 31 مرکز بازپروری و 175 مرکز اورژانس اجتماعی خدمت می‌کنند.

نفریه از وجود 10 میلیون تیم اجتماع محور در کشور خبر داد و تصریح کرد: اعتیاد یک مفهوم عام است و در هر استان، شهر و محلی مفهوم خاص خود را دارد و مردم همان منطقه می‌توانند بهترین برنامه‌ریزی را برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند و در شکل گروه‌های مردمی با این بلای خانمان سوز مبارزه کنند.

این مسئول ادامه داد: بیشتر تلاش تیم‌های اجتماع محور آموزش آگاهی دادن و اطلاع رسانی به جامعه است و در سال گشته تاثیر بسزایی در سطح گروه‌های هدف خود داشته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور در اولویت قرار گرفتن یارانه‌ها و حرکت آن به سمت دستگاه‌های حمایتی و بهزیستی را از اولویت‌های دولت یازدهم دانست و ابراز کرد: در سال‌هایی که هدفمندی یارانه‌ها در کشور اجرا شد بسیاری از امور بهزیستی با استفاده از یارانه‌ها رونق گرفت و نیمی از مشکلات برخی از حوزه‌ها با تخصیص اعتبار برطرف شد.

وی افزود:اقداماتی مانند مبارزه با اعتیاد و بیمه تامین اجتماعی از محل هدفمند کردن یارانه‌ها انجام شد و امید می‎رود این مسیر همچنان ادامه داشته باشد.

نفریه با اشاره به خواسته‌های سازمان بهزیستی از دولت یازدهم ادامه داد: انتظار می‎رود در دولت جدید بر روی مسائل پیشگیرانه در برابر آسیب‌های اجتماعی و به صورت ویژه اعتیاد توجه خاص شود و در سطح‎بندی خدمات انجام شده و چتر حمایتی افراد بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهد.

انتهای پیام/68006/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول