اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان:

روسای ادارات بهزیستی ماده 24 را اجرایی کنند

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: روسای ادارات بهزیستی سیستان و بلوچستان ماده 24 که واگذاری خدمات به بخش خصوصی است را اجرایی کنند.

روسای ادارات بهزیستی ماده 24 را اجرایی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدرضا سراوانی ظهر امروز در نشست شورای اداری بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: توانمندسازی، توسعه خدمات در بخش ماده 15، اشتغال و خروجی از مراکز توانبخشی از جمله رویکردهای سازمان بهزیستی در سال‌جاری است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با امکانات و اعتبارات موجود بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: باید با تعامل و همفکری به پایش و تحلیل برنامه‌ها و فعالیت‌های سال گذشته پرداخته تا در سال‌جاری عملکرد بهتری در تمام معاونت‌ها و مراکز داشته باشیم.

سراوانی با بیان اینکه در سال گذشته بهزیستی استان در زمینه اشتغال و مسکن در سطح کشور عملکرد بسیار خوبی داشته است گفت : لذا تلاش کنیم امسال نیز با استفاده از امکانات، اعتبارات و نیروی انسانی موجود، جایگاه خود را در سطح کشور ارتقا دهیم.

وی از روسای شهرستان‌ها خواست تا با اجرای ماده 24 از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه واگذاری خدمات استفاده کنند.

در ادامه این نشست هر یک از معاونت‌های اداره‌کل بهزیستی به همراه کارشناسان خود به تشریح عملکرد حوزه کاری پرداخته و به پرسش‌های روسای شهرستان‌ها پاسخ گفتند.

کارشناس مسئول امور آسیب‌های اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان ابراز داشت: مراکز امور آسیب‌دیدگان اجتماعی در این استان در سال 1389 تعداد پنج مرکز بوده که در سال گذشته به 41 مرکز افزایش یافته است.

حسین رستمی افزود: کار این مراکز اجرای برنامه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده که در این راستا تعداد پایگاه‌های خدمات اجتماعی مستقر در سکونت گاه‌های غیر رسمی در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته و به 14 مرکز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در زمینه توانمندسازی ساکنان حاشیه شهر از طریق اقدامات آموزشی، فرهنگی و آگاه‌سازی با مشارکت افراد و منابع محلی صورت می‌گیرد.

کارشناس مسئول امور آسیب‌های اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظیفه این پایگاه‌ها، سالم‌سازی محیط اجتماعی حاشیه شهرهای استان است.

رستمی متذکر شد: در سال گذشته بیش از 40 هزار مراجع از خدمات مددکاری اجتماعی، روانشناسی، مشاوره‌ای حقوقی، بهداشتی و درمانی، نگهداری و مراقبت و توانمندسازی مراکز آسیب‌دیده بهره‌مند شده‌اند.

وی تقویت فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی، برگزاری دوره‌های آموزشی و افزایش آمار پذیرش و توسعه کمی مراکز را از جمله توفیقات این دفتر عنوان کرد.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول