اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور:

20 هزار فرصت شغلی برای معتادان بهبودیافته فراهم می‌شود

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: 20 هزار فرصت شغلی در سال جاری برای معتادان بهبود یافته فراهم می‌شود.

20 هزار فرصت شغلی برای معتادان بهبودیافته فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرید ترابی‌سده در حاشیه جشن توانمند سازی بهبود یافتگان در اراک در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه هیئت وزیران ‌مبنی بر تخصیص پنج درصد از اعتبارات تخصیصی مربوط به اشتغال معتادان بهبود یافته اظهار داشت: در صورت اجرای این بند توسط شورای عالی اشتغال 15 هزار فرصت شغلی و تخصیص بخشی از اعتبارات حوزه درمان اعتیاد سازمان بهزیستی 5 هزار فرصت شغلی در سال جاری برای معتادان بهبود یافته فراهم می‌شود.

وی در مورد اعطای تسهیلات مسکن مهر به بهبود یافتگان افزود: در راستای اجرای این طرح دو هزار نفر از بهبود یافته‌ها ثبت نام کرده بودند که بر همین اساس نیز تاکنون 170 نفر از بهبود یافتگان موفق به دریافت مسکن شده‌اند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اشتغال بهبود یافتگان را موضوع بسیار مهمی عنوان کرد و بیان کرد: در زمینه حمایت از بهبود یافتگان نیز طرحی با عنوان "خانه‌های نیمه راه" در دست اجراست که این طرح تا دو ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و ویژه بهبود یافتگان بی‌سرپناه است.

ترابی‌سده از اجرای طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه در چهار استان کشور خبر داد و ادامه داد: تا پایان سال جاری این طرح در 10 استان کشور اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به آمار سه ماهه اخیر خط ملی اعتیاد در کشور، تصریح کرد: در این سه ماه 217 هزار نفر با خط ملی اعتیاد به شماره 09628  تماس گرفته و سوالات خود را در خصوص پیشگیری و درمان اعتیاد مطرح کرده و مشاوره دریافت کرده‌اند.

معاون درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور همچنین از تشکیل مراکز ترک الکل تا آبان ماه سال جاری در کشور خبر داد و افزود: این طرح یکی از مصوبات شورای اجتماعی کشور است و در صورت نیاز در استان مرکزی اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هزار و 100 مرکز درمان اعتیاد سرپایی غیر دولتی در کشور زیر نظر سازمان بهزیستی کشور مشغول فعال هستند.

انتهای پیام/87002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول