اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اردوگاه کاردرمانی آراسنج قزوین:

دامنه تخریب سوء‌مصرف مواد مخدر وسیع است

رئیس اردوگاه کاردرمانی آراسنج قزوین گفت: دامنه تخریب سوء‌مصرف مواد مخدر به ویژه، اعتیاد صنعتی بسیار وسیع است و هزینه و وقت زیادی برای کنترل و درمان این معضل بزرگ صرف می‌‌شود.

دامنه تخریب سوء‌مصرف مواد مخدر وسیع است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، سیدمحمد ابراهیمی اظهار داشت: معضل اعتیاد امروزه به یکی از بزرگ‌ترین مسائل حکومت‌ها تبدیل شده و سالیانه علاوه بر ایجاد هزینه‌های هنگفت در جامعه، در زمینه‌های مختلف نیز تأثیرات مخرب و منفی خود را اعمال می‌کند.

وی افزود: دامنه تخریب سوء‌مصرف مواد مخدر به ویژه، اعتیاد صنعتی بسیار وسیع است و هزینه و وقت زیادی برای کنترل و درمان این معضل بزرگ صرف می‌‌شود.

رئیس اردوگاه کاردرمانی آراسنج قزوین بیان کرد: آمریکا هر ساله بودجه‌ای برای براندازی نظام مقدس اسلامی ایران در سیاست خارجی خود هزینه می‌کند که یکی از آن‌ها ترویج مصرف مواد اعتیادآور صنعتی در بین جوانان این مرز و بوم است.

ابراهیمی اضافه کرد: ایران در دنیا در خط مقدم، مقابله و مبارزه با مواد مخدر است و بیش از سه هزار و 700 شهید و 12 هزار جانباز در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.

وی ادامه داد: مصرف مواد مخدر در جامعه برای افرادی که فاقد مهارت‌های مقابله‌ای و باورها و نگرش‌های دینی و معنوی ضعیف هستند، به عنوان یک هنجار ذهنی تلقی شده و سبک زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس اردوگاه کاردرمانی آراسنج قزوین تصریح کرد: سوداگران مرگ و مافیای مواد مخدر با ایجاد باورهای غلط و نیاز القا شده سعی در جذب جوانان و افراد به سمت مواد مخدر دارند؛ آن‌ها تلاش می‌کنند با نفوذ از درب منازل، خوابگاه‌ها و مراکز دانشگاهی، محیط‌های کاری و پادگان‌ها، یکایک جوانان را نشانه گرفته و موجبات از بین رفتن انسان‌های سالم را فراهم کنند.

ابراهیمی بر لزوم تغییر نگرش در جامعه به ویژه خانواده‌ها هشدار داد و گفت: آگاه‌سازی مستمر والدین، آموزش اطلاعات لازم در مورد مواد مخدر جدید، تقویت باورهای دینی و مذهبی به خصوص در کودکان، تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های سلام و خلاق باید در حوزه‌های پیشگیری به طور جدی ترویج یابد.

انتهای پیام/77002/س/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول