اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی:

ورودی و خروجی زندان‌ها در خراسان شمالی ‌برابر است‌

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: ورودی و خروجی زندان‌ها در خراسان شمالی ‌برابر است‌.

ورودی و خروجی زندان‌ها در خراسان شمالی ‌برابر است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدعلی بلوکی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 4 هزار و 87 نفر در همین مدت وارد زندان‌های خراسان شمالی شده و چهار هزار و 406 نفر نیز از زندان‌ها آزاد شده‌اند.

وی افزود: نسبت ورودی و خروجی در زندان‌های خراسان شمالی در مدت یاد شده حدوداً برابر بوده است.

بلوکی با اشاره به فعالیت چهار زندان در استان گفت: هم اکنون یک‌هزار و 607 نفر در زندان بجنورد،  733 نفر در زندان شیروان، 309 نفر در زندان اسفراین و 21 نفر در کانون اصلاح و تربیت خراسان شمالی تحمل حبس می‌کنند.

* نیمی از زندانیان خراسان شمالی مرتبط با مواد مخدر هستند

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی همچنین نیمی از زندانیان این استان را مرتبط با پرونده‌های مواد مخدر دانست.

وی افزود: امروزه مواد مخدر به عنوان یک معضل اجتماعی در حوزه‌های مختلف به ویژه زندان‌ها اثرات خود را بر جای گذاشته از این رو باید برای کاهش آسیب‌های مواد مخدر در جامعه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود.

بلوکی همچنین سرقت را با 22 درصد، جرائم علیه اشخاص با چهار درصد و سایر جرائم را با 14 درصد در رده‌های بعدی جرائم محکومان زندان‌های استان دانست.

*نرخ بازگشت به زندان‌های خراسان شمالی 20 درصد است

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی در پاسخ به سوالی درباره میزان بازگشت زندانیان به زندان‌های استان گفت: نرخ بازگشت زندانیان در این استان مثل سایر استان‌ها حدود 20 درصد است.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی که سازمان زندان‌ها اقدامات مشاوره‌ای ارائه کرده، نرخ بازگشت صرفاً 3 درصد بوده است، اظهار کرد: این مهم ناشی از ارائه برنامه‌های فرهنگی و مشاوره‌ای به مددجویان این بخش از زندان‌ها است.

بلوکی تصریح کرد: زندان‌های استان با رویکرد فرهنگی و مذهبی اقدام به ارائه مشاوره‌ها و خدمات روان شناسی و همچنین دوره‌های قرآنی با هدف تقویت روحیه معنوی و مذهبی در بین مددجویان زندان‌های استان به منظور بازگشت به زندگی سعادتمندانه می‌کند.

* زندان‌های خراسان شمالی در کنترل مرگ و میر در کشور اول است

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی با تاکید بر توجه زندان‌های استان به امر بهداشت و سلامت مددجویان گفت: بر اساس آمار زندان‌های استان در کنترل مرگ و میر زندانیان در کشور رتبه اول را کسب کرده است.

وی افزود: خدمات رادیولوژی، دندان‌‌پزشکی، پزشک عمومی در طول سال به مددجویان زندان‌های استان ارائه می‌شود.

به گفته بلوکی، اکنون هیچ بیمار ایدزی و یا عفونی در زندان‌های استان وجود ندارد.

* تولید ادوات صنعتی و هنرهای دستی در زندان‌های خراسان شمالی

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی همچنین یکی از اقدامات مهم در حوزه فعالیت مددجویان زندان‌های استان را فعالیت در عرصه تولیدی عنوان کرد و گفت: هم اکنون کارگاه‌های تولید ادوات صنعتی چون؛ گاری دستی در زندان‌های استان فعال است.

وی همچنین تولید آثار صنایع دستی و همچنین مواد غذایی را از دیگر فعالیت‌های زندانیان استان عنوان کرد.

بلوکی تصریح کرد: این فعالیت‌ها در قالب بنیاد تعاون زندان‌های استان با هدف اشتغال و درآمدزایی برای زندانیان انجام می‌شود.

انتهای پیام/63002/ش‌40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول