اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های این استان عنوان کرد

وضعیت مناسب تلاوت قرآن و قرائت نماز در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت مناسب تلاوت قرآن و قرائت نماز در زندان‌های این استان خبر داد.

وضعیت مناسب تلاوت قرآن و قرائت نماز در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد

اکبر محبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک هفته قوه قضاییه به همه کارکنان قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ذکر شمه‌ای از تفاوت زندان‌ها در دوره پس از انقلاب و پیش از آن پرداخت و گفت: اداره زندان‌ها در دوره ستمشاهی پلیسی و تنها برای نگهداری از زندانیان بود.

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اما اکنون در دوره و نظام اسلامی زندان‌ها محل تربیت و اصلاح مجرمان شده و بهترین فضا از لحاظ فرهنگی در زندان‌ها را مشاهده می‌کنیم.

محبی در ادامه با بیان اینکه در زندان‌های استان کانون‌های قرآنی داریم، افزود: کانون‌های نهضت سوادآموزی هم در زندان‌های ما وجود دارد که از نهضت سوادآموزی تا دانشگاه در زندان‌های ما زیر پوشش خدمات آموزشی قرار دارند.

وی یکی از دستاوردهای مهم را در زمینه فرهنگ دینی دانست و گفت: زندانیانی داشته‌ایم که تا پیش از ورود به زندان نماز نمِی‌خواندند اما به دلیل وجود این فضای معنوی اکنون همان زندانی 15 جز از قرآن را حفظ کرده است.

محبی از قرآئت نماز شب در زندان‌های این استان هم گفت و افزود: در زندان‌های ما زندانیان به دلخواه خود حدود 80 درصد آن‌ها روزه می‌گیرند.

وی فعالیت‌های انجمن حمایت از زندانیان را خوب دانست و گفت: زمینه پرداخت تسهیلات خود اشتغالی در زندان‌ها را فراهم کرده‌ایم.

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: در سال گذشته هزار و 458 دوره و در سال 90 تعداد هزار و 808 نفر زیر پوشش این دوره‌ها قرار داشتند.

وی از اخذ مدرک توسط هزار و 345 نفر در این دوره‌ها خبر داد و گفت: پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ، مکانیکی خودرو و گلیم‌بافی از این دوره‌ها بوده است.

محبی به وضعیت فضای فیزیکی زندان‌ها در شهرهای یاسوج و گچساران و دهدشت اشاره‌ای کرد و گفت: برای جابه‌جایی زندان مرکزی یاسوج هنوز زمین مناسبی پیدا نشده و برای جابجایی زندان گچساران هم منتظر زمین هستیم و در مورد زندان دهدشت باید گفت که این زندان 350 نفره اکنون پیشرفت فیزیکی 50 درصدی دارد.

انتهای پیام/2571‌/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول