اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت زندان‌های قزوین تأکید کرد

لزوم برقراری نظم در زندان‌ها و مراکز تأمینی و تربیتی

فرمانده یگان حفاظت زندان‌های استان قزوین با تأکید بر لزوم برقراری نظم در زندان‌ها و مراکز تأمینی و تربیتی گفت: حفظ نظم و برقراری امنیت سرلوحه فعالیت‌ها و امور زندان است.

لزوم برقراری نظم در زندان‌ها و مراکز تأمینی و تربیتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، مهدی همایون مجد در جریان بازدید از اردوگاه کار درمانی آراسنج قزوین اظهار داشت: حفظ نظم و امنیت ضرورتی انکارناپذیر در فعالیت‌های زندان است.

مجد لازمه تحقق اهداف تأمینی و تربیتی در زندان را تبعیت از الگوی نظم و امنیت در تمام امور دانست.

وی با تأکید بر اینکه باز سازگاری اجتماعی، پیشگیری و اصلاح و تربیت در سایه برقراری نظم و امنیت امکان‌پذیر است، ادامه داد: وظیفه اصلی و مهم مسئولان زندان‌ها حفظ نظم و امنیت و سپس اصلاح و تربیت و جامعه‌پذیری زندانیان است.

فرمانده یگان حفاظت زندان‌های استان قزوین اضافه کرد: مسئولان امنیتی زندان‌ها باید در عین رعایت همه حقوق زندانیان، با اقتدار فضای آرامی را برای تحقق تمام برنامه‌های ابلاغی سازمان فراهم کنند.

مجد با توجه به تأکیدات ریاست سازمان مبنی بر توسعه نظم و امنیت در زندان‌ها، بر لزوم ایجاد نظم و اقتدار در سال جاری تأکید کرد و افزود: باید نظم و انضباط هدفمند باشد و هدفمندی آن در تمام فرآیندهای زندانبانی قابل مشاهده و عملیاتی شود.

وی برقراری نظم و امنیت در زندان‌ها را از وظایف اصلی یگان حفاظت دانست و افزود: اعتقاد ما این است که انجام کارهای اصلاحی و تربیتی فقط در سایه نظم و انضباط و امنیت امکان‌پذیر است، بنابر این افق دید سازمان در ارتقای نظم و امنیت در زندان‌ها، در دستور کار قرار دارد.

مجد حجم کار در مجموعه زندان‌ها را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: انسان‌سازی در درون زندان‌ها در پشت دیوارهای بلند و در جایی که دو نهاد خانواده و مدرسه ناتوان بوده‌اند، بسیار کار مشکلی است، بنابر این کار در زندان‌ها کار جمعی است و حضور نیروهای یگان حفاظت سبب تقویت این مجموعه می‌شود.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل فرماندهی در یگان حفاظت خاطرنشان کرد: انتظار ما از فرماندهی یگان حفاظت تدبیر، تلاش، پیگیری و نظارت است، بنابر این داشتن روحیه تعامل و همدلی با مجموعه نیروی انتظامی بهتر می‌تواند ما را در انجام مأموریت‌های سازمان یاری کند.

مجد بهره‌گیری مطلوب از امکانات موجود را زمینه رشد فعالیت‌ها و تعالی اهداف نظام اصلاحی و تربیتی دانست و کارکنان زندان را بر اهتمام بیشتر در این حوزه ترغیب کرد.

وی تلاش در راستای افزایش آگاهی‌ها و توانمندی‌های فکری و ذهنی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و غنی‌سازی اوقات فراغت زندانیان به منظور سلب موقعیت از مددجو در راستای ارتکاب اعمال ناهنجار را مهم‌ترین راه حفظ امنیت و برقرار نظم در زندان‌ها دانست و افزود: حفظ نظم و امنیت منوط به تغییر در نگرش‌ها و اندیشه‌ها است.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول