اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان یزد:

94 محکوم مالی از زندان‌های یزد آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان یزد از آزادی 94 محکوم مالی که به دلیل عجز از پرداخت محکومیت مالی خود در زندان به سر می‌بردند، از زندان آزاد شدند.

94 محکوم مالی از زندان‌های یزد آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: یکی از اهداف مهم نظام مقدس اسلامی، ایجاد امنیت برای جامعه است و ایجاد امنیت از تکالیف اصلی دستگاه قضایی کشور است و خوشبختانه تا حد زیادی این امنیت بر کشور و مردم حاکم شده است.

وی افزود: یکی از مسائلی که دستگاه قضائی با جدیت دنبال می‌کند، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اقدام در راستای آزاد کردن محکومانی است که به علت عجز از پرداخت مالی در زندان به سر می‌برند.

حیدری با بیان اینکه به این منظور در استان یزد ستاد دیه تشکیل شد و تیمی با عنوان تیم صلح و آشتی در آن فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: از تیرماه سال گذشته تاکنون، 94 نفر از محکومان مالی که به علت عجز از پرداخت محکومیت‌های مالی در زندان بودند، با همکاری این ستاد آزاد شدند.

وی تصریح کرد: برای آزادی این 94 نفر به مبلغی بالغ بر 74 میلیارد ریال نیاز بود که تیم صلح و آشتی توانست نسبت به اخذ رضایت 50 میلیارد ریال آن اقدام کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد بیان کرد: مبلغ 24میلیارد ریال باقی‌مانده نیز توسط ستاد دیه به شاکیان پرداخت شد.

حیدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر زندانی محکوم مالی که دارای شرایط کمک باشد، در زندان‌های یزد نداریم اما ستاد دیه همچنان به انجام وظایف خود مشغول است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار پرونده‌های ورودی به شعب مختلف دستگاه قضایی عنوان کرد: در استان یزد 49 شعبه فعال در دادسراها مشغول به فعالیت هستند که موجودی این شعب در تیرماه سال گذشته، 8هزار و 795 فقره بود که در طول یک‌سال گذشته، 57هزار و 567 فقره به این شعب وارد و به بیش از 57هزار پرونده رسیدگی شد که پس از خروج پرونده‌های رسیدگی شده از چرخه قضایی، اکنون 8هزار و 663 پرونده در دادسراهای استان یزد مفتوح است.

وی یادآور شد: دادگاه‌های عمومی نیز در سراسر استان یزد 41 شعبه دارد که آمار پرونده‌های موجود این شعب در اول تیرماه سال گذشته، 12هزار و 325 فقره بود که 56هزار و 831 فقره پرونده دیگر نیز وارد و به 58هزار و 117 پرونده رسیدگی و مختومه شد و در حال حاضر 11هزار و 39 پرونده در شعب دادگاه‌های عمومی استان یزد دایر است.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین با اشاره به آمار پرونده‌های دادگاه‌های انقلاب در استان یزد عنوان کرد: در 13شعبه دادگاه‌های انقلاب استان یزد، 529 فقره پرونده موجود بود که 6هزار و 631 فقره پرونده نیز رسیدگی و مختومه شد و اکنون آمار پرونده‌های موجود در این شعب، 6هزار و 753 مورد است.

حیدری همچنین با اشاره به وجود 9شعبه دادگاه تجدیدنظر استان یزد خاطرنشان کرد: در این شعب در ابتدای تیرماه سال گذشته، 878 پرونده موجود بود که 10هزار و 882 پرونده دیگر نیز وارد این شعب شد و به 10هزار و 760 پرونده دیگر رسیدگی شد که موجودی این شعب اکنون هزار فقره پرونده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم‌اکنون در استان یزد بیش از 3هزار و 350 زندانی داریم که نیمی از این زندانیان بومی و نیم دیگر غیربومی هستند، اظهار داشت: اغلب زندانیان مرتکب جرائم موادمخدر یا جرائم مرتبط با مواد مخدر شده‌اند و پس از آن، مرتکبان سرقت در زندان‌های یزد بیشترین آمارها را به خود اختصاص داده‌اند.

حیدری تصریح کرد: امیدواریم در معاونت پیشگیری از وقوع جرم بتوانیم به شکلی عمل کنیم که سرقت مستوجب تعزیر کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرونده‌های زمین‌خواری و جرائم اقتصادی و مالی سنگین در استان یزد اظهار داشت: خوشبختانه در استان یزد به دلیل برخوردهای جدی و شدیدی که با زمین‌خواران صورت گرفت، پرونده سنگینی در زمینه زمین‌خواری نداریم و در زمینه جرائم مالی و اقتصادی نیز جرم قابل توجهی در استان صورت نگرفته است.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد اطاله دادرسی پرونده‌ها در دستگاه قضایی استان یزد اظهار داشت: روند بررسی برخی پرونده‌ها طولانی است و نمی‌توان از آن به عنوان اطاله دادرسی یاد کرد اما سیستمی در دستگاه قضایی استان یزد پایه‌ریزی شده که بر اساس آن نسبت به پرونده‌هایی که بی‌دلیل بیش از شش ماه طولانی شده‌اند، رسیدگی ویژه می‌شود.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول