اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی:

83 درصد زندانیان آذربایجان غربی تعیین تکلیف شده‌اند

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: بیش از 83 درصد زندانیان آذربایجان غربی تعیین تکلیف شده‌اند و این مهم با همت دادگستری کل استان تحقق یافته است.

83 درصد زندانیان آذربایجان غربی تعیین تکلیف شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جبار باقری پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن امامت دادگستری این استان تشکیل شد، اظهار داشت: در آذربایجان غربی فقط 17 درصد زندانیان تحت قرار هستند و تعیین تکلیف نشده‌اند، وضعیت آنها و مجازات و .. مشخص نشده است ولی 83 درصد زندانیان این استان تعیین تکلیف شده‌اند.

وی افزود: برای کاهش جمعیت کیفری استان و رسیدگی به وضعیت بازداشتی‌ها، سه همایش تخصصی در حوزه زندان‌ها و دستگاه قضایی برگزار شد، به طوری‌که هر ماه نیز جلسه‌ای برای بررسی وضعیت بازداشتی‌ها تشکیل می‌شود و زندانیان معدودی هستند که هنوز حکم قطعی در مورد آنها صادر نشده است، یکی از دلایل این موضوع سنگین بودن جرایم آنها است، که رسیدگی دقیق‌تر و جدی‌تر را می‌طلبد.

باقری با اشاره به اینکه حدود 8 هزار نفر مددجو در زندان‌های آذربایجان غربی نگهداری می‌شود، خاطرنشان کرد: در طول سه ماه نخست سال جاری 365 مورد بازدید قضات از زندان‌ها انجام گرفته است، 110 نفر از آزادی مشروط بهره‌مند شده‌اند، 8 هزار و 26 مورد مرخصی اعطا شده است و 15 هزار و 922 مورد نیز ملاقات با زندانیان انجام گرفته است.

مدیر‌کل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اداره بهداشت و درمان جزو یکی از ادارات برتر در کشور محسوب می‌شود که مورد تقدیر مقامات ملی قرار گرفته است لیکن برای کسب توفیق در سایر زمینه‌ها و اداره‌های زیرپوشش این مجموعه به طور مستمر تلاش می‌شود.

وی به لزوم استفاده از ظرفیت‌های نهفته در خیران برای بازپروری و آزادسازی زندانیان اشاره کرد و اظهار داشت: خیر فقط به کسانی گفته نمی‌شود که با پرداخت کمک‌های نقدی زندانیان مالی را از بند رها می‌کنند، بلکه کسانی که برای افراد سابقه‌دار امکان اشتغال فراهم کرده و با حسن اعتماد به چنین افرادی در مجموعه اقتصادی خود برای آنها شغل می‌دهند نیز انسان‌هایی نیکوکار قلمداد می‌شوند.

انتهای پیام/61002/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول