اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان سمنان:

وجود سیاست‏های متغیر سبب افزایش حجم ورودی به زندان‏ها می‏شود

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: وجود سیاست‏های متغیر سبب افزایش حجم ورودی به زندان‏ها می‏شود و تلاش شده تا با تدوین و اجرای دستورالعمل جدید، جمعیت کیفری کاهش یابد.

وجود سیاست‏های متغیر سبب افزایش حجم ورودی به زندان‏ها می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‏ها و اقدامات تأمینی ـ تربیتی استان سمنان، احمد سیاوش‏پور در نشست شورای اداری زندان‏ها و اقدامات تأمینی ـ تربیتی استان سمنان با اشاره به این‌که کار زندا‏نبانی از کار قضات به مراتب سخت‏تر است، گفت: انجام کارهای روحی و روانی، فرهنگی و جسمی در زندان‏ها بسیار مشکل است و با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست و کار کردن در زندان و این محیط بدون ایثار ممکن نیست.

وی با اشاره به دلایل ناهنجاری‏های اجتماعی در جامعه خاطرنشان کرد: بخشی از تقصیر به روند حرکت جامعه در بافت‏های اجتماعی و اقتصادی و نوع تربیت خانواده‏ها باز می‏گردد و بخشی نیز به ضعف دستگاه‏های اجرایی در انجام وظایف مرتبط است که باید به مرور زمان برطرف شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان، افزایش آمار جمعیت کیفری زندان‏ها را ناشی از نامطلوب بودن نتیجه رفتارهای اجتماعی در جامعه دانست و یادآور شد: انجام کارهای فرهنگی در مجموعه دستگاه قضایی برای تقویت زندانیان و کارکنان باید مورد توجه باشد.

سیاوش‏پور خطاب به مسئولان فرهنگی زندان‏ها تصریح کرد: مسئولان فرهنگی نباید انتظار بازخورد مناسب و آنی از برگزاری کلاس‏های مختلف با زندانیان را داشته باشند چراکه بسیاری از کارهای فرهنگی در درازمدت اثر خود را نشان می‏دهد و از آنجا که کارکنان زندان‏ها و قضات با بدنه آسیب‏دیده جامعه مواجه هستند، باید از نظر اخلاقی و معنوی تقویت شوند.

وی افزود: مخاطبان کارکنان زندان‏ها، افرادی از فرهنگ‏ها و با نوع تفکر متفاوت، بدبین و دارای ناملایمات روحی هستند که پاک کردن این افکار و جایگزین کردن افکار مثبت بسیار سخت است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان دلیل تغییر سیاست‏ها در قوه قضائیه را وجود جمعیت کیفری بالا دانست و افزود: وجود سیاست‏های متغیر سبب افزایش حجم ورودی به زندان‏ها می‏شود و تلاش شده تا با تدوین و اجرای دستورالعمل جدید کاهش جمعیت کیفری که بر اساس واقعیت‏ها تنظیم شده، تعداد زندانیان کیفری به مقدار قابل ملاحظه‏ای نیز کاهش یابند.

سیاوش‏پور مجموعه قضایی استان را آماده هم‏فکری و همکاری و همراهی با مجموعه اداره کل زندان‏ها برای کاهش جمعیت کیفری دانست.

وی خاطرنشان کرد: بازگشت زندانی به زندان نقطه منفی کار در قوه قضائیه و زندان‏ها است که باید با تلاش و همدلی بر روی مشترکاتی که بین دستگاه قضایی و پرسنل زندان در شورای طبقه‏بندی وجود دارد، بازگشت زندانیان به زندان به حداقل برسد.

گفتنی است،‌ رؤسای زندان‏ها با بیان مشکلات زندان‏ها در حوزه‏های قضایی مرتبط در استان سمنان، خواستار وحدت رویه قضات در حل مشکلات قضایی زندانیان شدند.

انتهای پیام/74003/م/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول