اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

رشد باورهای معنوی مددجویان رسالت فرهنگی زندان‌هاست

امام جمعه شهرستان بویین زهرا رشد باورهای دینی و معنوی مددجویان را از جمله رسالت‌های فرهنگی زندان‌ها دانست.

رشد باورهای معنوی مددجویان رسالت فرهنگی زندان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های قزوین، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه در دیدار با رئیس اردوگاه کاردرمانی آراسنج با تأکید بر لزوم بالا بردن باورهای معنوی مددجویان اظهار داشت: در راستای تحقق این مهم باید با تشخیص نیازهای معنوی، زمینه ارتقای سلامت روحی و روانی مددجویان فراهم شود.

وی افزود: امروز در زندان‌ها امکان ادامه تحصیل از مقطع ابتدایی تا کسب مدارج دانشگاهی وجود دارد و این امر‌ هم‌سو با نظر اسلام است؛ چراکه مبنای دین اسلام خوشبختی افراد است.

زرینه خاطرنشان کرد: زندان، فرصتی برای اصلاح و تحولات بزرگ درونی زندانیان است و در مدت بیش از ٣٠ سال دوره حیات انقلاب اسلامی، خدمات ارزشمندی صورت گرفته که می‌توان نظام زندانبانی اسلامی را یکی از این دستاوردها ذکر کرد.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا برنامه‌های اصلاح و تربیت مددجویان اردوگاه کاردرمانی آراسنج قزوین را مطلوب ارزیابی و بیان کرد: نظارت بر زندانیان و حتی خانواده آنان کاری بسیار مشکل اما در عین حال معنوی است.

زرینه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح مددجویان تصریح کرد: کسانی که به هر عنوان وارد زندان می‌شوند، باید مورد اصلاح و تربیت دینی، قرآنی و اسلامی قرار گیرند.

وی با یادآوری همکاری مسئولان اردوگاه با مراجع قضایی شهرستان، این تعامل را در رسیدن به هدف اصلاح و تربیت مددجویان مؤثر دانست.

رئیس اردوگاه کاردرمانی آراسنج قزوین نیز در این دیدار افزایش معلومات، تغییر نگرش و تغییر رفتار را سه رکن اساسی در راه اصلاح و تربیت مددجویان در زندان‌ها عنوان کرد که این خود نشان‌دهنده مسئولیت بسیار سنگین سازمان زندان‌هاست.

سیدمحمد ابراهیمی افزود: در صورت اجرای برنامه‌های گوناگون دینی، قرآنی، فرهنگی، اشتغال و حرفه‌آموزی، تربیت بدنی و ورزش خروجی زندان‌ها نیز افرادی هستند که بازگشتی شرافتمندانه به جامعه و خانواده دارند.

انتهای پیام/77011/ی/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول