اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور زندان‌های همدان خبر داد

اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت نماز و قرآن در زندان‌های همدان

مدیر کل امور زندان‌های همدان از اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی با محوریت نماز و قرآن در زندان‌های همدان خبر داد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت نماز و قرآن در زندان‌های همدان

حسن محمدیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص اهم اقدامات واحد فرهنگی تربیتی اداره زندان همدان اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و تربیتی در مسیر اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و سیاست‌های سازمانی با محوریت نماز و قرآن‌آموزی اجرا می‌شود.

وی گفت: در سال جاری جذب نیروهای فرهنگی و تربیتی در قالب نیروهای قرارداد ساعتی، نیمه‌وقت و پاره‌وقت به صورت مربیان قرآنی، ورزشی، آموزش و احکام در زندان‌های استان و بند نسوان در حد قابل قبول و متناسب با اعتبارات موجود است.

مدیرکل امور زندان‌های همدان ادامه داد: از دیگر برنامه‌های تربیتی امور زندان‌های همدان ساخت و تجهیز اماکن و فضاهای فرهنگی و تربیتی، آموزشی، هنری، تبدیل فضاهای بلااستفاده و نامناسب به مکانی برای استفاده مددجویان در قالب برنامه‌های فرهنگی و بهره‌برداری بهینه از فضاها است.

وی با اشاره به تجهیز و زیباسازی نمازخانه‌ها و اماکن فرهنگی زندان‌های استان با اهدای کتاب، قرآن و ادعیه در قالب برنامه‌های ستاد پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پرخطر بیان داشت: برقراری تعامل و انعقاد توافق‌نامه‌ها، تفاهم‌نامه با انجمن‌ها، نهادها و سازمان‌ها از جمله دانشگاه پیام نور، کانون مساجد پرورش فکری کودکان، آموزش از راه دور، هلال احمر و کتابخانه‌های عمومی استان و... است.

محمدیاری افزود: برگزاری انواع مسابقات ورزشی، فرهنگی، هنری، نصب پلاکارد و آذین‌بندی سر درب اداره کل زندان‌های استان و حتی سطح شهر در مناسبت‌های ملی و مذهبی در ایام سال از دیگر اقدامات فرهنگی اداره زندان همدان بوده است.

وی تصریح کرد: دعوت از اساتید دانشگاه‌ها، مبلغان و مدرسان برای حضور در جمع مددجویان در مناسبت‌های مختلف و ایراد سخنرانی، فعال کردن فعالیت‌های قرآنی به صورت ویژه در زندان‌ها، تشکیل دارالقرآن و حضور در کلاس‌های آن در دو بخش با حضور گسترده مددجویان و اجرای طرح نوین آموزش قرآن کریم صورت گرفته است.

مدیرکل امور زندان‌های همدان در خصوص اقدامات فرهنگی در کتابخانه‌های زندان‌ها یادآور شد: تجهیز کتابخانه‌های زندان‌های استان خاصه زندان مرکزی که در دو بخش ایجاد فضای جدید و نصب دکوراسیون جدید با امکانات روز و راه اندازی کتابخانه مجازی  در زندان مرکزی که اولین زندان دارای کتابخانه مجازی می‌باشد که طرح راه‌اندازی آن به سازمان ارسال شد.

وی در پایان سخنانش گفت: برگزاری انواع کلاس‌های آموزشی در قالب احکام ، عقیدتی، مشاوره‌های مذهبی، اعتقادی، نظامی، پخش انواع فیلم ها و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی برابر برنامه زمانبندی شده در تمام بندهای زندان از دیگر برنامه‌ها بوده است.

انتهای پیام/89007/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول