اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان:

100 میلیارد تومان برای فاضلاب شهر زنجان نیاز است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان برای تکمیل فاضلاب شهر زنجان مورد نیاز است.

100 میلیارد تومان برای فاضلاب شهر زنجان نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان مسلم پورنصرت ظهر امروز در همایش ائمه جماعات و بازدید روحانیون از تصفیه‏خانه زنجان اظهار داشت: هدف بازدید از تصفیه‏‌خانه، آشنا شدن ائمه جماعات با فرایند تصفیه آب است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از آب شیرین در دسترس در حوزه کشاورزی استفاده می‏شود، خاطرنشان کرد: میانگین بارش‏ها در کشور 250 میلی‏متر است در حالی که میزان بارش‏ها در سال‌جاری 220 میلی‏متر اعلام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با بیان اینکه سه دهم سهم آب جهان در ایران وجود دارد، تصریح کرد: این در حالی است که یک درصد از جمعیت جهان در ایران متمرکز شده است.

وی با تاکید بر اینکه 24 درصد از آب تصفیه شده هدر می‏رود، اضافه کرد: 65 درصد از آب شیرین نیز در حوزه کشاورزی هدر می‏رود.

پورنصرت با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل برداشت‏های زیاد در حوزه آب‏های زیرزمینی برداشت آب منفی شده است، یادآور شد: این مسائل بر منابع آبی تاثیر زیادی گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با افت آب و افزایش جمعیت و رشد صنعت مواجه شده‏ایم، ادامه داد: پیش‎بینی می‏شود طی دو سال آینده اگر صرفه‏جویی نشود با مشکل کمبود آب نیز مواجه می‏شویم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با بیان اینکه چالش‏های بسیار زیادی در زمینه آب وجود دارد، اذعان داشت: رقم مصرف آب در استان زنجان بین 150 تا 170 لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر 20 درصد از مصرف آب در استان زنجان صرفه‏جویی شود، می‏توان آب مورد نیاز 130 تا 140 هزار نفر را نیز تامین کرد.

پورنصرت با بیان اینکه در حال حاضر 36 میلیارد تومان برای فاضلاب شهر زنجان هزینه شده است، افزود: 100 میلیارد تومان نیز اعتبار برای تکمیل این فاضلاب مورد نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 60 میلیارد تومان زیان انباشته وجود دارد، تصریح کرد: پس از هدفمند شدن یارانه‏ها نرخ فروش هر مترمکعب آب 200 تومان شده است در حالی که با شرایط موجود تولید هر مترمکعب 600 تومان است.

انتهای پیام/73006/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول