اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

وجود 11 هزار منبع آبی در خراسان جنوبی/90 درصد چاه‌های کشاورزی کنتور هوشمند دارند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه 90 درصد چاه‌های کشاورزی در استان کنتور هوشمند دارند، گفت: تعداد 11 هزار منبع آبی برای مصارف صنعتی، کشاورزی و شرب در استان وجود دارد.

وجود 11 هزار منبع آبی در خراسان جنوبی/90 درصد چاه‌های کشاورزی کنتور هوشمند دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا غلامرضایی در نشست تخصصی آب، کشاورزی و محیط زیست شورای اطلاع‌رسانی صنعت آب خراسان جنوبی، اظهار کرد: این استان از لحاظ منابع آبی دارای محدودیت‌های زیادی است.

وی ادامه داد: میزان بارندگی در این استان 1.6 درصد بارندگی جهان است.

میزان بارندگی سالانه خراسان جنوبی 130 میلیمتر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان با کمبود آب روبرو هستیم، اذعان داشت: ما می‌توانیم با کمک اصحاب رسانه فرهنگ استفاده بهینه از آب را در بین مردم تبیین کنیم.

غلامرضایی یادآرو شد: میزان بارندگی سالانه خراسان جنوبی بدون طبس 130 میلیمتر بوده و با الحاق این شهرستان میزان بارندگی کمتر شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 11 هزار منبع آبی برای مصارف صنعتی، کشاورزی و شرب در استان وجود دارد، افزود: این منابع آبی شامل چشمه، قنات و چاه می‌شود.

بیرجند از نخستین شهرهای دارای لوله‌کشی آب است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی شهر بیرجند را از نخستین شهرهایی دانست که از آب لوله‌کشی بهر‌ه‌مند شده است و اضافه کرد: لوله‌کشی آب این شهر از سال 1304 آغاز شده است.

غلامرضایی با بیان اینکه عمر شبکه لوله‌گذاری آب شهر بیرجند بسیار زیاد است، متذکر شد: شبکه لوله‌گذاری آب شهر بیرجند نیاز به بازسازی و تعویض شبکه آب دارد.

وی با اشاره به اینکه لزوم نگهداری و تعویض شبکه آب در بیرجند وجود دارد، اضافه کرد: با کمک مسئولان بخش آب می‌توان سالانه دو تا سه درصد از میزان هدررفت آب جلوگیری کرد.

90 درصد چاه‌ها دارای کنتور هوشمند هستند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه کشاورزی خراسان جنوبی به صورت سنتی در روستاها صورت می‌گیرد، گفت: باید راندمان آبی موجود را از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب تغییر دهیم.

غلامرضایی از نصب یک‌هزار و 450 کنتور هوشمند آب و برق در سال 90 خبر داد و افزود: تعداد یک‌هزار و 600 چاه در استان بدون شهرستان طبس نیاز به کنتور هوشمند دارند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 90 درصد چاه‌ها کنتور هوشمند دارند که حق آبی کشاورزان را از مقدار سهمیه آب زیرزمینی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/69021/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول