اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفا کاشان:

افزایش 100 لیتر آب انتقالی زاینده‌رود به کاشان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان از افزایش یکصد لیتر آب انتقالی زاینده‌رود به شهرستان کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

افزایش 100 لیتر آب انتقالی زاینده‌رود به کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدرضا اسدی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه آب محدودیت منابع و مصرف بهینه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری سازمان آب منطقه‌ای استان اصفهان طی 20 روز گذشته به میزان 100 لیتر بر ثانیه به ظرفیت انتقال آب زاینده‌رود به شهرستان کاشان و آران و بیدگل اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت آب انتقالی از زاینده‌رود به کاشان در مجموع 350 لیتر بر ثانیه است که از این مقدار حدود 35 تا 40 لیتر بر ثانیه به شهرستان آران و بیدگل اختصاص داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان با اشاره به ظرفیت 250 لیتر بر ثانیه ظرفیت آب انتقالی زاینده‌رود به کاشان قبل از اجرای افزایش میزان انتقال آب ابراز داشت: انتظار می‌رود در آینده و به مرور با افزایش انتقال آب زاینده‌رود به کاشان و آران و بیدگل شاهد بهره‌برداری از ظرفیت نهایی این پروژه به میزان یک‌هزار و 100 لیتر بر ثانیه باشیم.

وی تصریح کرد: اگر در چنین مقطعی یکصد لیتر بر ثانیه به آب انتقالی از زاینده‌رود به کاشان و آران و بیدگل افزوده نمی‌شد با افزایش میزان گرما و به دنبال آن افزایش مصرف آب مشترکین در فصل گرمای تابستان، به طور یقین بخش زیادی از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با مشکل کم‌آبی روبرو می‌شدند.

اسدی وضعیت تأمین آب شرب از منابع آب زیرزمینی در منطقه کاشان را بحرانی خواند و گفت: تلاش می‌شود ظرفیت آب انتقالی زاینده‌رود به کاشان به مرور به 550 لیتر بر ثانیه افزایش یابد.

مدیرعامل آبفای کاشان در پاسخ به این سؤال که چرا با گذشت بیش از یک سال از وعده وزیر نیرو برای انتقال یک‌هزار و 100 لیتر بر ثانیه آب زاینده‌رود به کاشان هنوز این وعده محقق نشده است بیان داشت: تداوم خشکسالی‌ها و شرایط خاصی که در حوزه زاینده‌رود به وجود آمد باعث شد تا وعده وزیر نیرو محقق نشود اما پیگیری‌ها برای بهره‌برداری از ظرفیت نهایی خط انتقال پروژه آب زاینده‌رود به کاشان ادامه دارد تا به مرور زمان افزایش داده شود.

اسدی در ادامه با اشاره به استقبال مردمی از برگزاری نخستین نمایشگاه آب، محدودیت منابع و مصرف بهینه بیان داشت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، یادآوری بحران آب در منطقه کاشان و جدی گرفتن صرفه‌‌جویی در مصرف و معرفی فعالیت‌های بخش‌های مختلف آبفای کاشان است.

به گفته وی، مشترکان آبفای کاشان در بازدید از این نمایشگاه ضمن اینکه می‌توانند کمک قابل توجهی برای توسعه فرهنگ صرفه‌جویی مصرف آب بر عهده داشته باشند فرصت می‌یابند مبلغان خوبی نیز برای صرفه‌جویی در مصرف آب در جامعه نیز باشند.

اسدی افزود: در این نمایشگاه علاوه بر غرفه‌های واحدهای بهره‌برداری، مهندسی توسعه آبفا، مدیریت منابع آب کاشان و آران و بیدگل و اکیپ موتوری حوادث، واحدهای مختلف خارج از شرکت آب و فاضلاب کاشان از جمله محیط زیست و جمعیت کویر سبز نیز حضور دارند. 

اسدی همچنین یادآور شد: جمعیت کویر سبز کاشان با استفاده از روش‌های نوین آبیاری از محل پس‌آب تصفیه‌ خانه اقدام به کاشت 6 هزار اصله درخت و ایجاد فضای سبز کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان تأکید کرد: تمام سعی و تلاش شبانه‌روزی واحدهای مختلف شرکت آبفای کاشان تأمین آب مشترکین و رضایت‌مندی شهروندان است.

وی اجرای پروژه فاضلاب را مستلزم سختی و مشکلات فراوان در سطح شهر دانست و با تقدیر از صبر و تحمل و صبوری شهروندان متذکر شد: انتظار می‌رود اهالی این شهرستان تا پایان اجرای کامل این پروژه مهم و حیاتی منطقه، شرکت آب و فاضلاب کاشان را همراهی کنند.

انتهای پیام/2406/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول