اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون آبیک خبر داد

تحقق ایجاد 1670 شغل در آبیک

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک گفت: میزان ایجاد اشتغال تعهد داده شده امسال در استان قزوین 16 هزار و 534 شغل است که شهرستان آبیک باید به ایجاد یک‌هزار و 670 شغل تحقق ببخشد.

تحقق ایجاد 1670 شغل در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، وحید انتظاری بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امسال در نظر داریم با هم‌فکری و تعامل با مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان آبیک با ارائه راهکارهای لازم، موانع و مشکلات ایجاد اشتغال را از سر راه برداریم.

وی افزود: امیدواریم که مسئولان شهرستان آبیک در تحقق ایجاد یک‌هزار و 670 اشتغال تعهد داده شده امسال گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

این مسئول در خصوص میزان تسهیلات اختصاص داده شده در بخش مشاغل خانگی توضیح داد: 300 میلیون ریال از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، 490 میلیون ریال اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،935 میلیون ریال مرکز فنی و حرفه‌ای، 400 میلیون ریال جهاد کشاورزی، 600 میلیون ریال کمیته امداد امام خمینی (ره) و 530 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک اعطا شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: کل اعتبار ابلاغی به بانک ملت، 6 میلیارد و 550 میلیون ریال بوده که تاکنون 6 میلیارد و 80 میلیون ریال آن به دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است.

انتظاری اضافه کرد: در خصوص تسهیلات خوداشتغالی 18 نفر به بانک ملت معرفی شده بودند که از این تعداد تاکنون 16 نفر تسهیلات پرداخت شده، یک نفر در آینده دریافت خواهد کرد و یک نفر دیگر باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند طرح‌هایی که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به دلیل نبود نقدینگی به بهره‌برداری نرسیده‌اند را به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک اعلام کنند تا در کارگروه اقتصادی استان قزوین پیگیری شده و با اختصاص نقدینگی لازم، طرح‌ها فعال و راه‌اندازی شوند.

این مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه مؤسسه صندوق مهر امام رضا (ع) استان قزوین اعلام کرده‌اند که برای پرداخت تسهیلات به افرادی که طرح پشتیبان را دارند آمادگی دارد، مطلوب است مسئولان افراد واجدالشرایط را به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک معرفی کرده تا از تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) بهره‌مند شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک اظهار داشت: از شهرداران شهرهای آبیک و خاکعلی می‌خواهیم که اشتغال‌هایی را که خودشان پذیرفته‌اند را به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک اعلام کرده تا در لیست اشتغال شهرستان لحاظ شود.

انتظاری افزود: از مسئول کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک هم می‌خواهیم که ماهانه میزان اشتغال ایجاد شده در روستاها را به اطلاع دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک برسانند تا آماری از میزان اشتغال روستایی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: آمادگی آموزش به مسئولان کافی‌نت در خصوص نحوه ورود اطلاعات در مشاغل خانگی را داریم تا در ثبت‌نام دچار مشکل نشوند، چرا که سال گذشته دو مورد وجود داشت که به دلیل اشتباه، اسامی‌شان در استان کهگیلویه و بویر احمد ثبت شده بود که به استان قزوین و شهرستان آبیک بازگردانده شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: سال گذشته کمیته نیازسنجی تشکیل شد تا بر اساس نیازهای شهرستان آبیک دوره‌های آموزشی برای افراد برگزار شود که امسال میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشته‌های سبدبافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، سفال‌گری و معرق، اداره جهاد کشاورزی آموزش رشته‌های صنایع تبدیلی، پرورش بره، گاو شیری، زنبورعسل، مرغ بومی، مهیان زینتی، کود ورمی کمپوست، پرورش تولید قارچ و اداره صنعت، معدن و تجارت رشته‌های انفورماتیک، لوازم برقی، مبلمان‌سازی و سیم‌پیچی را پیشنهاد داده‌اند که در نشستی با مسئولان مرکز فنی و حرفه‌ای نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/77006/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول