اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدﯾﺮ ﻋﺎﻣﻞ آﺑﻔﺎی هرمزگان:

15 هزار مشترک در هرمزگان با کمبود جدی آب مواجه‌اند

مدیر عامل آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه 28 درصد مشترکان آب، در این استان بالاتر از حد الگو، مصرف می‌کنند، گفت: 15 هزار مشترک آب و فاضلاب هرمزگان در 9 شهر با کمبود جدی آب مواجه‌اند.

15 هزار مشترک در هرمزگان با کمبود جدی آب مواجه‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین خادمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ھﻔﺘﻪ ﺻﺮﻓﻪ ﺟﻮﯾﯽ اظهار داشت: با آغاز فصل گرما 25 درصد افزایش مصرف داشته‌ایم که در صورت عدم مصرف بهینه آب از سوی شهروندان و افزایش میزان مصرف در فصل تابستان، با افت فشار و یا کمبود آب در برخی شهرها مواجه خواهیم شد.

خادمی با اشاره به کاهش متوسط بارندگی در استان، محدودیت‌های منابع آبی و  غیرممکن شدن تأمین آب از منابع تحت‌الارضی در برخی شهرها، بر ﺿﺮورت اﺻﻼح ﻓﺮھﻨﮓ ﻣﺼﺮف تأکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر میزان آب مورد نیاز شهرها و جزایر استان سه هزار و 800 متر مکعب در شبانه روز است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش روند کنونی توسعه شهرها، نیاز آبی استان تا سال 94 به 520 هزار متر مکعب در شبانه‌روز برسد.

به گفته این مقام مسئول، براساس مطالعات انجام شده برای تأمین این نیاز آبی، 25 درصد آن از طریق منابع زیرزمینی، 40 درصد از منابع سطحی و 40 درصد نیز از طریق آبشیرین کن تامین خواهد شد.

وی همچنین مدیریت تقاضا از سوی مشترکان را یک ضرورت دانست و گفت: هم اکنون 28 درصد از مشترکان آب در بخش خانگی، مصرفی بالاتر از الگوی مصرف دارند و 72 درصد نیز در حد الگوی مصرف هستند.

ﻣﺪﯾﺮ ﻋﺎﻣﻞ آﺑﻔﺎی استان هرمزگان با تصریح بر اینکه، 9 شهر استان (تخت، قلعه قاضی، رویدر، سیریک، هشتبندی، بندرلنگه و کنگ، بستک، جناح) به استعداد 15 هزار مشترک با کمبود جدی آب مواجه‌اند، تاکید کرد: علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های جدید، امید است با همکاری شهروندان در راستای مصرف بهینه، بتوانیم تابستان سال‌جاری را با کمترین دغدغه پشت سر بگذاریم.

وی افزود: روزانه با صرفه جویی 50 لیتر از آب، مشکلات کم آبی و بی آبی استان در فصل تابستان برطرف خواهد شد.

خادمی در ادامه، در خصوص تخصیص اعتبارات این شرکت اظهار داشت: سال گذشته با اعتباری معادل یک هزار و 600 میلیارد ریال، تعداد 37 طرح آب و فاضلاب در دست اجرا داشتیم که از مجموع آنها 20 طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: همچنین امسال نیز یک هزار و 700 میلیارد ریال در بخش آب و فاضلاب استان پیش بینی شده است که در صورت تخصیص آن بسیاری از مشکلات آب و فاضلاب مرتفع خواهد شد.

به گفته خادمی، امسال با 40 درصد افزایش اعتبار در بخش فاضلاب، روند اجرای طرح فاضلاب در شهرهای بندرعباس، میناب و رودان تسریع می‌یابد.

این مقام مسئول همچنین در پایان به تعداد آبشیرین کن‌های فعال در شهرها و جزایر استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون  26 دستگاه آبشیرین کن در حال بهره برداری است و امسال نیز پنج پروژه در این بخش در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه و کنگ، سیریک، راس المیدانی جاسک و تامین آب بستک و جناح از منطقه چارک در دست اجرا داریم که فاز اول آبشیرین کن 16 هزار متر مکعبی بندرلنگه و کنگ تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/88001/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول