اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

پیشی گرفتن روستائیان کهگیلویه و بویراحمد از شهرنشینان در هدر روی آب

مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد میزان هدر روی آب در روستاهای این استان را 50 درصد و در شهرها را 30 درصد عنوان کرد و گفت: به منظور مصرف بهینه آب رسانه‌های جمعی و گروه باید به میدان بیایند.

پیشی گرفتن روستائیان کهگیلویه و بویراحمد از شهرنشینان در هدر روی آب

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز نشست خبری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.

سجاد رستگار در این نشست ضمن تبریک اعیاد پیش‌رو و تبریک به مناسبت هفته صرفه‌جویی اظهار کرد: هدر روی آب در دنیا بین 9 تا 12 درصد است که در ایران این میزان بین 28 تا 30 درصد بوده و در کهگیلویه و بویراحمد هدرروی آب بالای 30 درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که هدر روی کشور از متوسط جهانی بیشتر است، اذعان کرد: هدر روی آب در این استان به نسبت کشوری بیشتر بوده که با فرهنگ صحیح مصرف بهینه می‌توان این میزان را کاهش داد.

وی، نقش رسانه‌ها در الگوی مصرف صحیح آب را موثر و بی‌بدیل خواند و اذعان کرد: رسانه‌ها زبان گویای جامعه هستند و با قلم رسا و زیبای خود می‌توانند نحوه صحیح مصرف آب و عدم استفاده از انشعاب غیر مجاز را در سطح جامعه نهادینه کنند تا از میزان هدر روی در کشور و استان کاسته شود.

رستگار هدر روی آب در کهگیلویه و بویراحمد را معضلی مهم برای استان خواند و گفت: با توجه به این‌که هدر روی در استان زیاد است و همگان باید در بحث مصرف صحیح آب نقش ایفا کنند از این رو باید گفت؛ با چنین همکاری بین دستگاهی در استان مشکل هدر روی آب برطرف نمی‌شود.

مدیر عامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد میزان هدر روی آب در روستاهای استان را 50 و در شهر را 30 درصد عنوان و تصریح کرد: با مشارکت مردم می‌توان از انشعاب غیر مجاز جلوگیری کرد و میزان هدر روی را کاهش داد.

این مسئول امور آبرسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 14 میلیون متر مکعب تولید آب در استان صورت گرفته که در سال گذشته 9 میلیون متر مکعب آب شرب روستایی تولید و تامین شده است.

رستگار در بخشی دیگر از سخنان خود به تعداد روستاهای زیرپوشش خدمات شرکت آبفای اشاره کرد و گفت: در کهگیلویه و بویراحمد هزار و 676 روستا وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 487 روستای دارای آب داریم و 969 روستا زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب هستند که از این تعداد 930 روستا زیرپوشش آبفای روستایی هستند.

انتهای پیام/82011/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول