اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اردبیل خبر داد

راه‌اندازی شش کانون فرهنگی، هنری در دانشگاه‌های اردبیل

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل گفت‌: در حال حاضر شش کانون در مراکز علمی و دانشگاهی استان اردبیل راه‌اندازی شده که با برنامه‌های متنوع در خدمت دانشجویان است.

راه‌اندازی شش کانون فرهنگی، هنری در دانشگاه‌های اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا صبح امروز در نشست با جمعی از فعالان کانون‌های مساجد در اردبیل اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان کانون‌های مساجد برنامه‌های مختلفی را اعم از مسابقه حفظ 40 حدیث، تفسیر موضوعی، مسابقات مختلف قرآنی، آموزش احکام، سخنرانی و طرح بیش از 30 مسجد را در اولویت اجرا قرار داده و در بزرگداشت روز مساجد نیز در این ایام برنامه‌های مختلفی طراحی شده که به مرحله اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه 370 کانون فرهنگی،‌ هنری استان در حال حاضر فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: 70 درصد این کانون‌ها در مناطق روستایی و 30 درصد در مناطق شهری فعال هستند.

سقا خاطر نشان کرد: تا آخر امسال 50 مجوز جدید صادر می‌شود که البته تلاش می‌کنیم سهمیه خود را تا دو برابر افزایش دهیم که امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم 100 کانون فرهنگی، هنری جدید را با اولویت مناطق محروم و روستایی راه‌اندازی کنیم.

این مسئول همچنین از فعال بودن 130 کتابخانه تخصصی خبر داد و اضافه کرد: این تعداد کتابخانه تخصصی نیز قرار است تا 200 باب افزایش پیدا کند.

وی فعالیت 90 کتابخانه باز را در مساجد یادآور شد و بیان کرد: در جوار تمام مصلاهای شهرهای استان اردبیل کانون‌های فرهنگی،‌ هنری دایر کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یادآور شد:‌ با هدف بهره‌مندی دانشجویان از فضاهای تربیتی، هنری و فرهنگی کانون‌ها، شش کانون در دانشگاه‌های استان اردبیل راه‌اندازی شده است.

سقا در ادامه گفت: 18 کانون تخصصی استان را نیز تا پایان امسال به 23 کانون افزایش می‌دهیم که در این کانون‌ها برنامه‌های مختلف اعم از هنرهای تجسمی، پژوهشی و برنامه آی.تی اجرایی و عملیاتی می‌‌شود.

وی افزود: ما با هدف توانمندسازی و کادرسازی نیروهای مجرب هر ماه یک بار دوره تخصصی و آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار می‌کنیم که در این دوره‌ها سعی می‌شود جدیدترین شیوه و روش‌های تبلیغی و همچنین موضوعات مختلف دینی، ارزشی با محوریت حجاب و عفاف تبیین شده تا اطلاعات دست‌اندرکاران کانون افزایش یابد.

سقا از فعالیت 10 نشریه در سطح کانون‌ها به شکل تخصصی خبر داد و تصریح کرد: این نشریات به صورت رایگان در کانون‌های استان و بین اعضا توزیع می‌شود که خود تولید این نشریات سطح آگاهی اعضای کانون را بالا برده و آنها را بیشتر با موضوعات و مفاهیم اجتماعی، فرهنگی و به ویژه سبک زندگی ایرانی آشنا می‌کند.

وی از برگزاری برنامه‌های مختلف و متنوع اعم از نشست‌های تخصصی، مولودی‌خوانی، سرود، موسیقی، تواشیح و برنامه‌های متنوع فرهنگی،‌ ورزشی به مناسبت ایام شعبانیه خبر داد و خاطر نشان کرد: به همت بانوان در بیش از پنج کانون نشست‌های تخصصی حجاب و عفاف با حضور 250 نفر از بانوان برگزار شد.

این مسئول از عطرافشانی، غبارروبی و نظافت مساجد و اماکن معنوی در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه با همکاری ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد تمام کانون‌های فرهنگی، هنری استان با برنامه‌های مختلف به استقبال این ماه شریف می‌روند.

سقا از نصب پوستر آداب حضور در مسجد در ورودی مساجد خبر داد و بیان کرد: این حرکت به قدری مورد استقبال همکاران ما در سایر استان‌ها قرار گرفته که از 15 استان کشورمان فایل اجرایی این اقدام و حرکت مثبت را از ما خواستار شدند.

انتهای پیام/62006/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول