اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردبیل:

کانون‌های مساجد فرصت انس جوانان با سیره اهل بیت (ع) را فراهم کرده‌اند

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: کانون‌های مساجد با برنامه‌های متنوعی که برای جوانان تدارک دیده‌‌اند زمینه مساعدی را برای انس جوانان با فرهنگ غنی اسلامی و ارزش‌های ناب اهل بیت (ع) فراهم کرده‌اند.

کانون‌های مساجد فرصت انس جوانان با سیره اهل بیت (ع) را فراهم کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا صبح امروز در بازدید از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیله‌سوار اظهار داشت: هر چند فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری تنها منوط به فصل خاص و ایام مناسبتی ویژه نیست اما با توجه به در پیش بودن تعطیلات تابستانی و ایام پر خیر و برکت شعبان و رمضان با حجم زیادی از برنامه‌های ارزشی برای جوانان و ایجاد تحول روحی و روانی در بین آنها روبرو هستیم که در آستانه نیمه شعبان منسجم‌ترین جشن‌ها و با شکوه‌ترین برنامه‌های مناسبتی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: با بهره‌گیری از این ظرفیت علاوه بر اینکه می‌توان جوانان را با مکتب غنی و ناب اسلامی و اهل بیت (ع) آشنا کرد بلکه بستری را فراهم کرد تا جوانان کمتر به فرهنگ منحط غرب و رسانه‌های بیگانه گرایش پیدا کنند بلکه بکوشند با حضور در این فضاها کمال روحی و روانی خود را به دست آورند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با یادآوری اینکه مطابق با نیاز و مطالبه جوانان کانون‌های فرهنگی هنری در اشکال و فعالیت‌های مختلف مهیای میزبانی از جوانان علاقمند است، ادامه داد: از جمله اقداماتی که در سال‌های اخیر صورت گرفته راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی و تخصصی در کانون‌هاست که هدف آن میل و رغبت بیشتر جوانان به امر مطالعه و پاسخگویی به نیازمندی‌های آنها در حوزه دینی و شرعی است.

سقا افزود: در صورتی که کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری بتوانند نیاز مطالعاتی مراجعان را فراهم کنند کانون‌ها به معنای واقعی به هسته مطرح اندیشه‌ساز در مساجد تبدیل می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: وجود کتابخانه در مساجد می‌تواند این مکان مقدس را از کارکرد صرف عبادی به مرکز اندیشه و تحول واقعی تبدیل کند که در تابستان سعی کردیم تا این ظرفیت‌ها به معنای واقعی احیا شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل یادآور شد: ما باید از فناوری‌های جدید و ابزارهای نوین برای مقابله با دشمنان و تقابل حقیقی با آنها استفاده کنیم که باید مسئولان فرهنگی در این راستا پیشقدم بوده و اقدام به تولید بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد فرهنگ اسلامی کنند تا برخی از کاستی‌ها و نواقص برطرف شود.

سقا از راه‌اندازی 17 پایگاه اوقات فراغت در شهرستان بیله‌سوار با رویکرد دینی، فرهنگی، احکام و مهارت‌های زندگی خبر داد و ابراز داشت: مربیان کلاس‌های اوقات فراغت استان از بین اساتیدی انتخاب شده‌اند که خود بزرگ شده مسجد بوده و در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عضویت دارند.

فعالیت 300 پایگاه تابستانی کانون مساجد در اردبیل

وی با اشاره به اینکه 300 پایگاه تابستانی برای تقویت و بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تابستان راه‌اندازی شده است، تاکید کرد: سهم شهرستان بیله‌سوار از این تعداد 17 مورد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: با اکثر دستگاه‌های اجرایی و امکان ورزشی و فرهنگی استان تفاهم‌نامه‌ای انعقاد کردیم که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده خدمات دریافتی از این دستگاه‌ها معادل 700 میلیون تومان است.

انتهای پیام/62003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول