اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان:

طرح هجرت موجب تقویت حیات اعتقادی و اخلاقی دانش‏آموزان می‏شود

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان گفت: طرح هجرت موجب تقویت حیات اعتقادی و اخلاقی دانش‏آموزان می‏شود.

طرح هجرت موجب تقویت حیات اعتقادی و اخلاقی دانش‏آموزان می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز بهلولی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح هجرت 3 دانش‎آموزان زنجانی، اظهار داشت: طرح هجرت دارای مفاهیم اعتقادی و اخلاقی بسیار مترقی است.

وی، اجرای طرح هجرت را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این طرح موجب تقویت حیات اعتقادی و مذهبی دانش‏آموزان در کنار تقویت روحیه مشارکت اجتماعی در سطحی گسترده می‏شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان، اهداف تربیتی طرح هجرت را یادآور شد و تأکید کرد: طرح هجرت دارای اهداف تربیتی بسیار زیادی است و موجب ایجاد روحیه کار، تعهد و تخصص در بین دانش‏آموزان می‌شود.

وی، مشارکت دانش‏آموازن برای زیباسازی مدارس را مهم دانست و اضافه کرد: دانش‏آموزان در این طرح نسبت به زیبا نگه داشتن فضاهای آموزشی خود تلاش می‏کنند.

بهلولی، مشارکت اجتماعی دانش‏آموزان در مسائل اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: یکی از وجوه مثبت طرح هجرت، تقویت روحیه مشارکت اجتماعی در بین دانش‏آموزان است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان، مسئولیت‏پذیری را از دیگر وجوه مثبت این طرح عنوان کرد و ابراز داشت: قبول مسئولیت برای انجام امور در فضاهای آموزشی توسط دانش‏آموزان موجب تقویت روحیه مسئولیت‏پذیری آن‏ها می‏شود.

وی از پوشش 11 هزار و 500 دانش آموز در طرح هجرت سال‌جاری خبر داد و عنوان کرد: در طرح هجرت سال‌جاری تلاش می‏شود پوشش حداکثری در مشارکت دانش‏آموزان صورت گیرد.

بهلولی با بیان اینکه در این طرح دانش‏آموزان مشغول بهسازی فضاها و وسایل آموزشی مورد استفاده خود می‏شوند، افزود: سالانه تعداد بسیار زیادی از نیمکت‏های دانش‏آموزان توسط خود آن‏ها در قالب این طرح بهسازی می‏شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با بیان اینکه سعی شده است، بیشترین طرح‏ها در قالب طرح هجرت اجرایی شود، گفت: بالغ بر 5 هزار طرح برای اوقات فراغت دانش‏آموزان برنامه‏ریزی شده است.

وی به تعمیر و بازسازی نیمکت، محراب مساجد و رنگ‌آمیزی دیوار کلاس مدارس در قالب طرح هجرت اشاره کرد و متذکر شد: این فعالیت‏ها در قالب یک فعالیت تعاونی و مشارکتی صورت خواهد گرفت.

بهلولی، تعالی جامعه را در گرو تعالی دانش‏آموزان دانست و اذعان داشت: باید نسبت به تعلیم و تربیت دانش‏آموزان و غنی‏سازی اوقات فراغت برای آن‏ها تلاش شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان از آماده‏سازی 151 عرصه برای طرح هجرت خبر داد و گفت: این 151 عرصه برای فعالیت عمرانی دانش‎آموزان هدف‏گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در این 151 عرصه دانش‏آموزان نسبت به تعمیر و ساخت محراب و قاب کردن عکس‏ها نیز اقدام خواهند کرد، اظهار داشت: این اقدامات برای فضاهای آموزشی دارای وجوه مثبت شایانی است.

انتهای پیام/73007/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول