اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌رضوی

2 هزار دانش‌آموز در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: تابستان امسال 2 هزار دانش‌آموز در این استان در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند.

2 هزار دانش‌آموز در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه این تعداد نیرو به مدت 10 روز در نقاط مختلف استان مستقر می‌شوند، اظهار داشت: در کنار عملیات نوسازی و بهسازی مدارس محروم، اعزام به این اردوها در راستای خودسازی دانش آموزان نیز موثر است.

وی با بیان اینکه 24 نفر از دانش‌آموزان استان به المپیادهای کشوری راه پی کرده‌اند، ابراز داشت: استان در زمینه‌های مختلف توانسته موفقیت‌های زیادی را در عرصه‌های مختلف آموزشی کسب کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه از جهت قانونی به هیچ وجه نباید مدارس دولتی از دانش‌آموزان به جز حق بیمه و پول کتاب مبلغ دیگری دریافت کنند، عنوان داشت: اکثر قریب به اتفاق مدارس خراسان‌رضوی این موضوع را رعایت می‌کنند و از این حیث کم تخلف‌ترین استان سطح کشور هستیم.

وی 28 تیم بازرسی برای نظارت در این حوزه را از جمله اقدامات برای جلوگیری از تخلفات ثبت‌نام دانش‌آموزان دانست و یادآور شد: تاکنون از یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز استان، بیش از 355 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

فخریان مهلت ثبت‌نام مدارس را تا 15 تیرماه جاری دانست و بیان داشت: بعد از این تاریخ تنها در دوشنبه و چهارشنبه‌ها بعد از ظهر کار ثبت‌نام دانش‌آموزان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس سمپاد آموزش و پرورش نصف مدارس غیر دولتی است، ادامه داد: مدارس غیر دولتی نیز تنها مجوز 15 درصد افزایش شهریه خود را دارند که در صورت هوشمند بودن و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی می‌توانند 10 درصد به این میزان اضافه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به تغییر نام مقطع تحصیلی راهنمایی به دوره دبیرستان اول، گفت: همچنین مقطع دبستان نیز به دو دوره اول و دوم تقسیم شده و مقطع متوسطه نیز تا دهم تیر ماه جاری به دوره دوم دبیرستان تغییر نام پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: در همین راستا تابلوهای مدارس نیز با کمترین هزینه و با اقداماتی جزئی این تغییر نام را به دانش‌آموزان و والدین آنها نشان می‌دهند.

فخریان با اشاره به شروع فصل تابستان و موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان عنوان کرد: در این زمینه خانواده‌ها نقش بی بدیلی دارند و می‌توانند کارساز باشند.

وی با بیان اینکه در صورت توجه ‌نکردن به این بخش، تهدیدهای جدی برای دانش‌آموزان به وجود می‌آید، تصریح کرد: با وجود محدودیت‌های مالی شدیدی که در این حوزه وجود دارد، با این حال این اداره‌کل بحث اوقات فراغت را با قوت پیگیری می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی به وجود بیش از 400 سالن ورزشی و مجموعه آبی تحت نظارت این اداره‌کل برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: از یک میلیون و 100 هزار دانش آموز این استان تنها 40 درصد آنها می‌توانند از برنامه‌های مختلف این اداره‌کل در بخش‌های فستیوال‌ها، طرح هجرت، برنامه‌های جبرانی و پایگاه‌های تابستانی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 800 مدرسه تخصصی قرآن کریم در سطح خراسان‌رضوی وجود دارد، افزود: یک ماه از تابستان امسال نیز در ماه قرآن وجود دارد و از این بابت می‌خواهیم حداکثر تلاش خود را برای ترویج فرهنگ قرآنی دانش آموزان داشته باشیم.

فخریان با اشاره به کمک فرهنگیان استان به بازسازی عتبات عالیات متذکر شد: در همین راستا بیش از 130 میلیون تومان اعتبار از سوی فرهنگیان خراسان‌رضوی برای این اقدام پسندیده جمع‌آوری و تقدیم به ستاد عتبات عالیت شده است.

انتهای پیام/70001/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول