اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور بانوان موسسه ریحانة‌النبی ارومیه اعلام کرد

رضایت 60 درصد والدین دانش‌آموزان از حضور مربیان حجاب در مدارس

سرپرست امور بانوان موسسه ریحانةالنبی ارومیه گفت: 60 درصد والدین دانش آموزان از حضور مربیان حجاب در مدارس برای اجرای «طرح ملی مدارس» رضایت کامل دارند.

رضایت 60 درصد والدین دانش‌آموزان از حضور مربیان حجاب در مدارس

ژیلا شهبازپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اشاره به اجرای «طرح ملی مدارس» در موسسه ریحانة‌النبی، اظهار داشت: 60 درصد والدین دانش‌آموزان از حضور مربیان حجاب در مدارس، برای اجرای طرح ملی مدارس رضایت کامل دارند.

وی به تداوم اجرای طرح حجاب ریحانةالنبی ویژه مدارس ابتدایی با عنوان «طرح ملی مدارس» در ارومیه اشاره کرد و افزود: این طرح هر سال با آغاز سال تحصیلی جدید با هماهنگی اداره آموزش و پرورش، در تعدادی از مدارس ابتدایی برخی مناطق شهر اجرا می‌شود که در 21 آبان ماه سال گذشته اجرای این طرح از دبستان رقیه (س) ارومیه آغاز شد.

شهبازپور افزود: امسال 4 هزار دانش آموز دختر در 9 مدرسه ناحیه یک ارومیه از برنامه‌های طرح ملی مدارس ریحانة‌النبی بهره‌مند شدند که به این ترتیب ارومیه بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌های کشور به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی مدارس در قالب 13 بند در مدارس ابتدایی اجرا می‌شود، تصریح کرد: دختران دانش‌آموز محجب به حجاب برتر با عنوان «حافظان حجاب» و دانش‌آموزان بدون چادر خوش‌حجاب با عنوان «حامیان حجاب» در این طرح نام‌نویسی می‌کنند.

شهبازپور به برگزاری مراسم صبح‌گاهی حجاب در این مدارس اشاره کرد و افزود: در این مراسم دانش آموزان با سردادن شعارهای حجاب، راهی کلاس‌های درس خود می‌شوند.

وی از حضور طلاب خواهر حوزه‌های علمیه در اجرای این طرح در مدارس خبر داد و افزود: از این افراد با عنوان مربی حجاب و با هماهنگی مدیر مدرسه، برای ارائه مطالب مربوط به حجاب برای دانش آموزان استفاده می‌شود.

شهبازپور خاطرنشان کرد: کتب مروارید بهشتی با ارائه مطالب علمی، اعتقادی و تاریخی به صورت داستان و به شکل مصور، به عنوان کتب درسی این طرح در نظر گرفته شده‌اند که توسط مربیان حجاب به دانش آموزان پایه‌های سوم تا ششم ابتدائی ارائه می‌شوند.

وی به برگزاری مسابقات علمی، هنری و ورزشی و اهدای جوائز فرهنگی به دانش آموزان در حاشیه اجرای این طرح در مدارس، اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی تربیتی برای والدین از محورهای دیگر این طرح است که با هدف همسوسازی مطالب اعتقادی ارائه شده در مدرسه با عقاید القا شده در خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

شهبازپور از نصب تابلوی حجاب در مدارس مجری طرح توسط مرکز حجاب ریحانة‌النبی خبر داد و گفت: این تابلوها با طراحی زیبا، به منظور یادآوری مباحث و شعارهای مربوط به حجاب برای دانش آموزان در مدارس نصب می‌شوند.

وی به برگزاری مراسم اختتامیه این طرح در بیستم اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: این جشن که سال‌های گذشته به منظور خداحافظی دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی از طرح ملی مدارس، همزمان با پایان سال تحصیلی صورت می‌گرفت، امسال برای دانش آموزان پایه ششم ابتدایی برگزار شد که با ارائه بازخوردهای مناسب از دانش آموزان و اولیای آنها همراه بود.

سرپرست امور بانوان موسسه ریحانة‌النبی ارومیه خاطرنشان کرد: نظرسنجی‌های به عمل آمده حاکی از این است که 60 درصد والدین دانش‌آموزان از حضور مربیان حجاب در مدارس برای الگوپذیری فرزندان و یادگیری مسائل کاربردی حجاب به آنان رضایت دارند و 30 درصد از آنان این برنامه را مطلوب و مفید عنوان کردند که از این میان تنها 10 درصد از اولیا، اثربخشی این برنامه‌ها را ضعیف ارزیابی کردند.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول