اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی خبر داد

اعزام 30 دانش‌آموز عشایر خراسان جنوبی به اردوی سراسری

مدیر آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی از اعزام تعداد 30 دانش‌آموز پسر از مناطق عشایری استان به چهاردهمین اردوی سراسری دانش‌آموزان عشایر کشور خبر داد و گفت: این اردو به مقصد نیشابور انجام شده است.

اعزام 30 دانش‌آموز عشایر خراسان جنوبی به اردوی سراسری

خسرو حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: عشایر به طور سنتی دارای اقامتگاه ثابتی نبوده و با توجه به شرایط آب و هوایی به مناطق گوناگون کوچ می‌کنند.

وی با بیان اینکه 10 هزار دانش‌آموز عشایر در خراسان جنوبی وجود دارد، ادامه داد: این تعداد در 9 منطقه استان هستند.

وجود 5 هزار دانش‌آموز دختر در مدارس عشایر

مدیر آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی تعداد دانش‌آموزان دختر را 5 هزار و 500 نفر دانست و یادآور شد: همچنین تعداد 4 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان عشایر استان پسر هستند.

حسنی با بیان اینکه مدارس مکانی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است، اذعان داشت: تعداد مدارس عشایر در استان 250 مدرسه است.

وی، فعالیت مربیان در مناطق عشایری را بسیار دشوار عنوان کرد و متذکر شد: تعداد مربیان مدارس عشایری خراسان جنوبی حدود 800 نفر است.

اعزام 30 دانش‌آموز دختر عشایر به اردو

مدیر آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی از اعزام 30 دانش‌آموز پسر به چهاردهمین اردوی سراسری دانش‌آموزان عشایر کشور خبر داد و تصریح کرد: این اردو به مقصد نیشابور انجام شده است.

حسنی با بیان اینکه هفته آینده 30 دانش‌آموز دختر به اردوی سراسری اعزام می‌شوند، افزود: این دانش‌آموزان نیز به نیشابور اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح سنجش بدو ورود به دبستان از ابتدای تابستان آغاز شده است، اضافه کرد: این طرح تا پایان تابستان ادامه دارد.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی تعداد پایگاه اجرای طرح سنجش را 14 پایگاه دانست و خاطر نشان کرد: این طرح برای تمامی دانش‌آموزان عشایر انجام می‌شود.

انتهای پیام/69010/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول