اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول قرارگاه سازندگی سپاه ناحیه رزن خبر داد

شناسایی 20 عرصه اردوهای هجرت دانش‌آموزی در رزن

مسئول قرارگاه سازندگی سپاه ناحیه رزن با اشاره به شناسایی 20 عرصه در راستای برگزاری اردوهای هجرت دانش‌آموزی گفت: با تعامل خوب آموزش و پرورش برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای 410 نفراردو صورت گرفته است.

شناسایی 20 عرصه اردوهای هجرت دانش‌آموزی در رزن

جواد مرشدی‌‌زعیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری اردوهای هجرت دانش‌آموزی اظهار کرد: در این راستا ثبت ‌نام از دانش‌آموزان متقاضی برای شرکت در اردوهای هجرت صورت گرفته است.

وی افزود: با تعامل خوب آموزش و پرورش عرصه‌های فعالیت اردوهای هجرت دانش‌آموزی شناسایی و مشخص شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای 410 نفراردو صورت گرفته است.

مسئول قرارگاه سازندگی سپاه ناحیه رزن با اشاره به شناسایی 20 عرصه در راستای برگزاری اردوهای هجرت دانش‌آموزی بیان داشت: عرصه این اردوها شامل مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس و... است که امسال نیز با کیفیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد عمرانی که شامل بهسازی و زیباسازی مدارس می‌شود برنامه‌های فرهنگی نیز همگام با اردوهای هجرت دانش‌آموزی در دستور کار قرار دارد.

مرشدی‌زعیم با اشاره به برگزاری اردوهای 10 روزه تأکید کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، ترویج فرهنگ کار، انجام فعالیت‌های گروهی و آموزش به دانش آموزان در کنار انجام فعالیت‌های عمرانی از جمله اهداف ما در راستای برگزاری اردوهای هجرت به شمار می‌رود.

*اردوهای هجرت فرصتی برای آموزش کارآفرینی

وی با بیان اینکه اردوهای هجرت فرصت مناسبی برای یادگیری دانش‌آموزان و آموزش کارآفرینی به آنان است، ادامه داد: این مهم می‌تواند به عنوان پیش‌زمینه و مقدمه‌‌ای برای آشنایی با مشاغل بعد از اتمام تحصیلات برای دانش‌آموزان باشد.

مسئول قرارگاه سازندگی سپاه ناحیه رزن تصریح کرد: از دیگر اهداف اردوهای هجرت افزایش توان فنی و تجربی جوانان و بسیجیان و کمک به توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال موقت و پایدار است.

وی ابراز داشت: در این راستا نیز از کارآفرینان موفق در سطح شهرستان و استان دعوت شده تا با حضور در اردوهای هجرت کارآفرینی را به دانش‌آموزان آموزش دهند.

مرشدی‌زعیم گفت: آموزش دانش‌آموزان در راستای اقتصاد مقاومتی در کنار فعالیت در عرصه‌های عمرانی از اهداف مهم بسیج سازندگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مذهبی افزود: از روحانیان و کارشناسان مذهبی نیز برای آموزش مسائل احکام، جوانان، مشاوره خانواده و... در اردوهای هجرت بهره خواهیم برد.

مسئول قرارگاه سازندگی سپاه ناحیه رزن اظهار داشت: از دیگر مواردی که برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اردوهای هجرت در نظر گرفته شده ارائه مشاوره در مورد انتخاب رشته است.

*خودسازی از دستاورهای اردوهای هجرت دانش‌آموزی

وی با بیان اینکه فصل تابستان فرصت خوبی برای برنامه‌ریزی تحصیلی دانش‌آموزان به شمار می‌رود، گفت: با تعامل نزدیک با خانواده‌ها می‌توانیم آن‌ها را توانمند کنیم تا یاریگر دانش‌آموزان در پیشرفت تحصیلی آنان باشند.

مرشدی‌زعیم بیان داشت: حمایت ادارات و دستگاه‌های دولتی در ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت و جهادی نیز از نظر مالی، امکانات، ابزار، فضاهای آموزشی و... خوب و رضایت‌بخش است.

وی با بیان اینکه ما با برگزاری اردوهای جهادی و هجرت دو هدف اصلی را پیگیری می‌کنیم، اضافه کرد: یکی از این اهداف استفاده از نیروی جوانان و دانش‌آموزان در راستای آبادانی و عمران کشور است.

مسئول قرارگاه سازندگی سپاه ناحیه رزن یادآور شد: هدف دیگر نیز خودسازی و آشنایی دانش‌آموزان و جوانان با محرومیت‌های مناطق مختلف است تا در راستای رفع آن تلاش کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی نیز در اردوهای هجرت تأثیر قابل توجهی بر روحیه دانش‌آموزان دارد.

انتهای پیام/89006/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول