اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت امور جوانان اداره ‌کل ورزش و جوانان کردستان خبر داد

بهره‌مندی 7 هزار دانش‌آموز کردستانی از برنامه‌های اوقات فراغت

سرپرست معاونت امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان کردستان با اشاره به تدارک برنامه‌های فرهنگی ویژه نوجوانان و جوانان گفت: 7 هزار دانش‌آموز از این برنامه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی 7 هزار دانش‌آموز کردستانی از برنامه‌های اوقات فراغت

فرهنگ مکتب‌داری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه موضوع برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در دو قالب هسته فرهنگی و بوستان معرفت است، افزود: در بعد هسته‌های فرهنگی، 15 هسته برگزاری کلاس‌های آموزش احکام شرعی ویژه پیروان مذاهب تسنن و تشیع را با موضوع گفتمان دینی در دستور کار دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 55 بوستان‌ معرفت با موضوع حفظ و تفسیر قرآن کریم و نهضت احکام‌آموزی اقدام به برپایی کلاس در تابستان جاری به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان خواهند کرد.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان کردستان به اقدامات سایر دستگاه‌ها در این رابطه اشاره کرد و گفت: 5 هزار دانش‌آموز در تابستان جاری از خدمات آموزشی و تفریحی کمیته امداد بهره‌مند خواهند شد.

 

مکتب‌داری خاطرنشان کرد: ادارات استان موظف به برنامه‌ریزی هدفمند اوقات فراغت جوانان هستند که در این راستا هزار و 400 دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد نیز از خدمات فرهنگی دیگر ادارات و ارگان‌ها در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت بهره‌مند خواهند شد.

 

وی با اشاره به فعالیت 6 کانون پیرو ولایت در زمینه ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به صورت تمام وقت در سطح استان تصریح کرد: در این کانون‌ها از اقشار آسیب‌پذیر به منظور ارتقای سطح فرهنگی و آموزشی حمایت خواهد شد.

 

سرپرست معاونت امور جوانان اداره ‌کل ورزش و جوانان استان کردستان با اشاره به بهره‌مندی دانش‌آموزان استان‌های دیگر از طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کردستان اظهار کرد: دانش‌آموزان زیرپوشش کمیته امداد از استان‌های گیلان، آذربایجان غربی و شرقی، لرستان، قزوین، ایلام و زنجان نیز علاوه بر دانش‌اموزان کردستانی از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

 

مکتب‌داری از فراهم شدن بستر لازم به منظور اعزام هزار دانش‌آموز کردستانی زیرپوشش کمیته امداد به استان‌های تهران، گیلان، کرمانشاه و لرستان در راستای اجرای این طرح خبر داد و افزود: در مجموع برای اجرای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان 200 میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

 

وی با تأکید بر اجرای این برنامه‌ها در اردوگاه امام علی استان کردستان، مهم‌ترین اهداف آن را ایجاد خودباوری و شور و شوق، آموزش مهارت‌های زندگی، اصلاح سبک زندگی و توجه به غنا بخشیدن به اعتقادات دینی دانش‌آموزان و مخاطبان این برنامه‌ها اعلام کرد.

 

سرپرست معاونت امور جوانان اداره ‌کل ورزش و جوانان استان کردستان افزود: برپایی نمایشگاه ویژه اوقات فراغت، ارائه مشاوره پزشکی و بازدید از اماکن فرهنگی و مذهبی دیگر برنامه‌های این ایام است.

 

مکتب‌داری با یادآوری فعالیت اداره‌ کل ورزش و جوانان به عنوان دبیر ستاد ساماندهی برنامه‌های ویژه اوقات فراغت اظهار کرد: در این زمینه دستگاه‌های دیگر نیز همکاری مطلوبی داشته‌اند که جای تقدیر دارد.

 

وی با اشاره به تدوین 80 شاخص در دو حوزه برنامه‌های اجرایی و عمرانی خاطرنشان کرد: این شاخص‌ها در قالب‌های فرهنگی، هنری، نشست‌ها و محافل دینی، کارگاه‌ها و فضای مجازی با محوریت احکام شرعی و نشر ارزش‌های دینی در میان جوانان تهیه شده است.

 

سرپرست معاونت امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با اتخاذ تدابیر لازم و انجام اینگونه برنامه‌ها زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان استان به شکلی صحیح فراهم شود.

 

انتهای پیام/79012/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول