اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

تحصیل 37 هزار دانش‌آموز زنجانی در مدارس خاص

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بیش از 37 هزار دانش‌آموز در مدارس خاص استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 37 هزار دانش‌آموز زنجانی در مدارس خاص

امیر نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: طی هشت سال گذشته به ویژه در طول دولت دهم در زمینه توسعه مدارس خاص در استان زنجان گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 18 باب مدرسه تیزهوشان در پنج منطقه استان زنجان واقع شده است، تصریح کرد: دو باب مدرسه دیگر نیز در سال آینده به تعداد مدارس تیزهوشان اضافه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مجموع دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان در استان زنجان 3 هزار و 147 نفر اعلام شده است، اضافه کرد: تعداد دانش‌آموزان این مدارس نسبت به سال 84 حدود 335 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در سال‌جاری در زمینه راهیابی دانش‌آموزان به مدارس تیزهوشان در سطح کشور رتبه نخست را دارد، خاطرنشان کرد: تعداد مدارس نمونه دولتی نیز در استان 18 باب اعلام شده است.

نظری با اشاره به اینکه در مجموع 87 باب مدرسه خاص در استان زنجان وجود دارد، یادآور شد: در مجموع 37 هزار و 856 دانش‌آموز در مدارس خاص استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه 100 درصد از کلاس‌های مدارس تیزهوشان استان زنجان هوشمند است، ادامه داد: تعداد این مدارس قبل از آغاز دولت نهم حدود 27 باب بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه توسعه کیفی مدارس همواره در کنار توسعه کمی بوده است، اذعان داشت: امیدواریم شرایط لازم برای اتمام تعدادی از پروژه‌های این اداره کل که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه 98 فضای در دست احداث وجود دارد که پیشرفت فیزیکی آنها بین 10 تا 98 درصد اعلام شده است، خاطرنشان کرد: 15 فضای آموزشی پیشرفت بیش از 80 درصدی دارند.

نطری با بیان اینکه 28 باب مدرسه در دست احداث استان زنجان از پیشرفت بالای 60 درصدی برخوردار است، اضافه کرد: با حمایت‌های مالی می‌توان این مدارس را تا آغاز سال تحصیلی تکمیل کرد.

وی تاکید کرد: باید بر اساس هدف‌گذاری‌ها تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام تا مهر ماه سال‌جاری به صورت قطعی تحویل داده شود.

انتهای پیام/73006/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول