اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان:

منویات رهبری در کرسی‌های آزاداندیشی محقق نشده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: نظر مقام معظم رهبری بر تولید فکر و اندیشه در کرسی‌های آزاد اندیشی بود که ارزیابان از خروجی‌های آن ناراضی بودند و منویات رهبری در این راستا محقق نشده است.

منویات رهبری در کرسی‌های آزاداندیشی محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای ساماندهی تبلیغات دینی در سال 60 به دستور امام راحل شورای تبلیغات راه‌اندازی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان تصریح کرد: در فروردین 61 در راستای انجام وظیفه و تبیین تبلیغات دینی سازمان تبلیغات کرمان با تشکیل 9 دفتر در 9 شهرستان تشکیل شد.

و ی با اشاره به اینکه در حال حاضر از 23 شهرستان کرمان 14 دفتر فعال هستند، ابراز داشت: به لحاظ ضرورت تبلیغات دینی در شهرستان‌هایی که فاقد دفتر هستند، کارهای دینی را با هماهنگی ائمه جماعات پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: برای راه‌اندازی دفاتر سایر شهرستان‌ها برنامه‌هایی به معاون رئیس جمهور ابلاغ شده و معتقد هستیم، همانند امور بهداشتی باید در تمام نقاط کرمان کار فرهنگی و دینی انجام شود.

عربپور با اشاره به 82 روحانی مستقر در روستاها ابراز داشت: فعالیت‌های سازمان همان طور که در اساسنامه آمده ساماندهی، هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت‌های دینی از وظایف سازمان تبلیغات است.

وی افزود: سازمان به عنوان مجری فعالیت‌ها در بخشی از کارها فرصت‌هایی را مغتنم شمرده و برای ساماندهی امور دینی برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان از راه‌اندازی 2 هزار و 524 هیئت مذهبی در استان کرمان و هدایت کانون مداحان خبر داد و گفت: با پشتیبانی از مؤسسات قرآنی بر روی تبلیغات دینی از طریق نهادهای مردمی متمرکز شده‌ایم.

وی با اشاره به دو طرح بوستان‌های معرفت و هسته‌های فرهنگی بیان داشت: در هر هسته تعداد محدود 50 نفری حضور دارند که در پایان هر دوره با برگزاری جشنواره از نفرات برتر تقدیر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 19 هزار نفر در طرح نهضت قرآن‌آموزی شرکت کردند که برای تربیت 150 حفاظ قرآن در سطح استان کرمان اقداماتی انجام شد.

عرب‌پور ساماندهی جلسات قرآنی را از طرح‌های موفق سازمان تبلیغات برشمرد و اذعان داشت: 815 جلسه قرآن در سطح استان کرمان شناسایی شدند که برای بازدهی بیشتر برنامه‌های خاصی را تدارک دیدیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات را سایت‌ تبیان و خبرگزاری مهر عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 94 هزار و 397 ساعت استفاده رایگان کرمانی‌ها از اینترانت سایت تبیان بوده است.

وی تاکید داشت: در تبلیغات اسلامی باید سعی شود تا مخاطبان جدید جذب شوند، باید با افرادی که مسلمان هستند و فطرت پاکی دارند، اما به هیچ عنوان حاضر به شرکت در مراسمات مذهبی نیستند، آشتی کنیم.

عرب‌پور ابراز داشت: برای جلوگیری از اشاعه فرقه ضاله کارشناسانی را برای تغذیه معلومات روحانیان و ائمه جماعات مستقر در روستاها به ویژه جنوب استان کرمان ارسال می‌کنیم که علاوه بر تبیین سوابق فرقه‌های ضاله به تشکیل کلاس‌های هم‌اندیشی برای مصونیت جوانان می‌پردازند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا از عملکرد سازمان تبلیغات با توجه به وضعیت نامطلوب جامعه راضی هستید، اذعان داشت: هیچ وقت از آنچه که در جامعه می‌گذرد به طور کامل رضایت کامل نداریم، اما باید تمام جوانب را سنجید.

وی افزود: پیامبرانی هم که برای تبلیغ آمدند با ناهنجاری‌های جامعه مواجه می‌شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان حرص افراد بر پافشاری در گناه و وجود دست‌های پنهان برای کشاندن جوانان به سمت گناه و کارهای کاذب را از جمله عوامل شرایط نامطلوب فرهنگی در جامعه دانست.

عرب‌پور در مورد وجود کرسی‌های آزاد اندیشی در کرمان و عملکرد گفتمان‌های دینی ابراز داشت: نظر مقام معظم رهبری بر تولید فکر و اندیشه در کرسی‌های آزاداندیشی بود که ارزیابان از خروجی‌های آن ناراضی بودند و منویات رهبری در این راستا محقق نشده است.

وی افزود: در طرح گفتمان دینی با نقد یک موضع توسط جوانان و برطرف‌سازی شبهات دینی از سوی مربی روبه‌رو هستیم، اما کرسی‌های آزاداندیشی تولید فکر و ایده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان تصریح کرد: در فعالیت‌های دینی باید نبض جامعه در دست ما باشد تا بتوانیم نسخه درستی برای مردم بپیچیم و نیاز به گفت‌وگوهای چهره به چهره داریم.

وی تعدد و متفرق شدن تشکل‌های اصولگرایی، عدم وحدت بر کاندیداتوری واحد و تندروی‌ها در برخورد با اصولگرایان را عوامل پیروزی اصلاح‌طلبان دانست و گفت: البته رویکرد مردم در اعتماد به قشر روحانی را نباید نادیده گرفت.

عرب‌پور بیان داشت: همان طور که دستور ولی‌فقیه است و بزرگان سفارش کردند، ما رئیس جمهور منتخب را فردی معتدل با گرایش‌های اصولگرایانه می‌پنداریم و مشکلی با او نداریم.

وی افزود: تا آن جا که به دنبال تفرقه و تضعیف نباشد با مجریان دولت نهایت همکاری را داریم.

انتهای پیام/80028/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول