اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون‌های مساجد سیستان و بلوچستان خبر داد

افزایش کانون‌های مساجد سیستان و بلوچستان در سال ‌جاری

مدیرکل کانون‌های مساجد سیستان و بلوچستان از اضافه شدن 100 کانون به جمع کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان در سال‌جاری خبر داد.

افزایش کانون‌های مساجد سیستان و بلوچستان در سال ‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام هادی جعفری‌راد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون 686 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سیستان و بلوچستان فعال است که 63 درصد از آنها روستایی و 37 درصد شهری هستند.

وی افزود: تا آخر سال‌جاری تعداد 100 کانون به مجموع کانون‌های فرهنگی هنری استان اضافه شده و تعداد آنها به 786 کانون افزایش می‌یابد.

این مسئول با بیان اینکه سرانه هر کانون فرهنگی سالیانه، 400 هزار تومان است بیان داشت: امسال اگر تأمین اعتبار شود، 800 هزار تومان دیگر به حساب کانون‌های فرهنگی مساجد برای برگزاری بهتر طرح‌های اوقات فراغت پرداخت می‌شود.

جعفری‌راد از فعالیت تعداد 20 کانون فرهنگی هنری تخصصی در رشته‌های مختلف آموزشی، شعر، سرود، مهدویت و غیره در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: امسال یک کانون تخصصی دیگر نیز به جمع این کانون‌ها اضافه می‌شود.

وی سرانه تجهیز کانون‌های تخصصی را در سطح این استان مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان عنوان کرد.

مدیرکل کانون‌های مساجد سیستان و بلوچستان بیان داشت: در حال حاضر تعداد 100 باب کتابخانه باز و 96 کتابخانه مخزن‌دار در کانون‌های فرهنگی مساجد دایر است که از این تعداد 24 کتابخانه مخزن‌دار دارای مجوز رسمی هستند.

جعفری‌راد ادامه داد: 120 نفر از مسئولان کانون‌های فرهنگی و کتابداران کانون‌ها زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

این مسئول از برگزاری طرح تلاوت نور در تعداد دو هزار باب از مساجد استان خبر داد و بیان داشت: بالغ بر 250 مسجد نیز طرح تفسیر کوتاه قرآن کریم را اجرا می‌کنند.

مدیرکل کانون‌های مساجد سیستان و بلوچستان عنوان کرد: طرح تلاوت نور امسال در 500 مسجد دیگر نیز اجرا می‌شود که برای اجرای موفق این طرح، تعدادی قرآن یک خط و یک ترجمه در بین مساجد مربوطه توزیع شده است.

جعفری‌راد با بیان اینکه هم اکنون 15 کانون مصلی در سیستان و بلوچستان فعال است افزود: این کانون‌ها در جوار مصلای نماز جمعه دایر هستند.

وی تصریح کرد: از تعداد 686 کانون فعال در سطح استان، 310 کانون متعلق به اهل سنت و مابقی برای اهل تشییع است.

مدیرکل کانون‌های مساجد سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه‌های استانی برنامه‌ریزی شده در کانون‌های فرهنگی و هنری یادآور شد: تفسیر قرآن کریم در 30 شب ماه رمضان در زاهدان از جمله برنامه‌های استانی است.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول