اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران:

کانون‌های مساجد بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی مازندران است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی استان یاد کرد.

کانون‌های مساجد بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی مازندران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی مازندران اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مؤثرترین و کارآمدترین مجموعه استان است که فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی اثربخش دارند که برنامه‌های آن محتوا و کیفیت لازم برای جوانان و نوجوانان را دارد.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از انسجام و نظام جامع کارآمد برخوردار است و همدلی و همراهی امام جماعت و پایگاه بسیج و عناصر فرهنگی هر محله و منطقه با کانون‌های فرهنگی از دیگر ویژگی‌های آن است.

ابراهیمی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت و فضای مناسب برای جذب اقشار مختلف مردم و حضور گسترده مردم و معرفی فرد اصلح و ویژگی‌های آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به نقش ائمه جماعات مساجد در انتخابات تصریح کرد: ائمه جماعات و مساجد در این انتخابات وظیفه سنگین و مهمی را بر دوش دارند و باید تلاش کنند که یک انتخابات قوی، باشکوه و در نهایت سلامت، امنیت و دشمن‌شکن برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای برگزاری یک انتخابات سالم و با شکوه یک وظیفه شرعی، انقلابی و ملی برای آحاد مردم به ویژه علمای ما است، گفت: مساجد در بسیج اجتماعی و برگزاری انتخابات یک نقش مهم و تاثیرگذاری را دارد و باید با حفظ قداست و معنویت مسجد در این عرصه ورود پیدا کنند، مساجد فراجناحی عمل کنند و ویژگی‌های فرد اصلح را از نگاه مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی(ره) و با توجه به آیات قرآن روایات ائمه معصومین بیان کنند تا شایسته‌سالاری که مهم‌ترین خصیصه نظام مردم‌سالاری دینی ایران محسوب می‌شود، تحقق پیدا کند.

ابراهیمی با بیان اینکه هر نوع حرکتی که در مساجد در ایام انتخابات برگزار می‌شود باید خردمندانه، آکنده از قداست و همراه با عدالت باشد، افزود: یکی از نقش‌های مساجد که می‌تواند در این انتخابات بسیار مؤثر باشد اتحاد مؤمنان است و مساجد باید با حفظ قداست و شأن مسجد به صحنه انتخابات ورود پیدا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: تعداد 783 کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران  فعال است و تعداد 30 باب خانه نور با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی توانایی خواندن و فهم قرآن و بهره‌گیری هر چه بیشتر از آن در مساجد، ایجاد زمینه و بستر مناسب برای گسترش مراکز قرآن‌آموزی و تعامل بیشتر با جلسات قرآن دایر در مساجد، ایجاد زمینه مناسب برای جلب مشارکت بیشتر عوامل فرهنگی مساجد نظیر امام جماعت، هیئت امناء، بسیج، جلسات هفتگی و دارالقرآن و غیره فعالیت دارند.

وی یادآور شد: همسو کردن فعالیت‌ها و جذب فعالیت‌های موازی قرآن در سطح مساجد و تمهیدات مقدمات ترتیب مربیان قرآن مساجد در سطح کشور ، 20 کانون تخصصی با موضوعات نماز، آموزش، پژوهش، قرآن، ورزش، سلامت، کتابخانه، هنرهای تجسمی، عقاید اسلامی، مهدویت، نشر و تبلیغات، تعداد 200 باب کتابخانه عمومی و باز و تخصصی یک باب، طرح تلاوت نور در هزار و 532 مسجد که روزانه یک صفحه از قرآن کریم به همراه ترجمه آن اجرا می‌شود از دیگر فعالیت این مراکز فرهنگی و دینی است.

وی بیان کرد: طرح تفسیر 781 با هدف تفسیر یک آیه از صفحه تلاوت شده، 200 باب کتابخانه و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و فرهنگی اندیشه‌های آسمانی، آشتی با نهج‌البلاغه، وبلاگ‌نویسی، جنگ نرم، زوج‌های جوان و آموزش بازرسان کانون‌ها از جمله فعالیت‌های دیگر فرهنگی و هنری مساجد مازندران است.

انتهای پیام/‌2296/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول